مشاوره‌های قبل از ازدواج به زوجین جوان مورد توجه باشد
کد خبر: 3738823
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

مشاوره‌های قبل از ازدواج به زوجین جوان مورد توجه باشد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان این‌که از هر شش مورد ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‎شود و بیشتر طلاق‎ها در سه تا پنج سال اول زندگی زوجین به وقوع می‎پیوندند، گفت: مشاوره‌های قبل از ازدواج به زوجین جوان مورد توجه باشد تا شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

غ

به گزارش ایکنا از لرستان، علی‎یاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان امروز چهارشنبه، 24 مرداد در جشنواره «ازدواج و خانواده» که در سالن همایش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان برگزار شد، گفت: میانگین سنی ازدواج در بین آقایان ۲۷ و در بین بانوان به ۲۳ سال است و این عدد در لرستان نسبت به میانگین کشور در هر دو بخش یک سال کمتر است این در حالی‌است که ۷۶ درصد ازدواج‌های انجام گرفته با رابطه خویشاوندی و ۲۴ درصد نیز بدون رابطه خویشاوندی بوده است واز بین رویداهای ازدواج که در لرستان صورت گرفته حدود دو هزار و ۷۱۸ مورد زوج با نام‌های «علی» و «زهرا» بوده است و سه هزار ۸۱۳ زوج نیز با نام های «علی» و «فاطمه» بوده است.
وی با اشاره به ضرورت بحث فرزندآوری و توجه زوجین جوان به این امر، ادامه داد: لازم است مشاوره‌های قبل از ازدواج به زوجین جوان مورد توجه باشد تا شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم چراکه متاسفانه در لرستان از هر شش مورد ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‎شود این در حالی‌است که بیشتر این طلاق‎ها در سه تا پنج سال اول زندگی زوجین به وقوع می‎پیوندند.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تاکید بر این‌که فضای مجازی کمترین درصد برای تحقق امر ازدواج بوده است و تنها حدود سه درصد رویدادهای ازدواج از طریق آشنایی در فضای مجازی اتفاق افتاده است، ادامه داد: محل‌های کار، محیط‌های دانشگاهی یا تصادفی، مهمانی‌ها و محفل‌های دوستانه، فضای مجازی، سفرها و تورهای گردشگری، کلاس‌های آموزشی و ... از گزینه‌های دیگر تحقق امر ازدواج است.
عزیزپور با بیان این‌که از میان آمار مدنظر بیش از ۹۸ درصد از زوج‌ها تمایل به بچه‌دار شدن داشته‎اند، همچنین افرادی بوده‌اند که تمایل به بچه‌دار شدن نداشته‌اند، افزود: داشتن دو فرزند بیشترین فراوانی را در بین زوج ها داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه این اداره کل با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط تلاش دارد که بحث فرهنگسازی در امر ازدواج آسان و توسعه و گسترش ازدواج حاکم شود، گفت: توانمندسازی، ارائه مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج و ... از دیگر اقدامات در حال اجرا در استان است.

captcha