بهره‌مندی ۵۰ زوج فراشبندی از طرح «پیوند آسمانی» به‌صورت سالانه
کد خبر: 3738825
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
وحدت خبر داد:‌

بهره‌مندی ۵۰ زوج فراشبندی از طرح «پیوند آسمانی» به‌صورت سالانه

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فراشبند گفت: سالانه ۵۰ زوج این شهرستان از طرح «پیوند آسمانی» بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 50 زوج فراشبندی از طرح «پیوند آسمانی» به‌صورت سالانه

به گزارش ایكنا از فارس، حبیب وحدت، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فراشبند امروز، 24 مردادماه گفت: با توجه به موقوفات موجود در فراشبند، سالانه 50 زوج جوان این شهرستان از خدمات طرح پیوند آسمانی که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اجرایی می‌شود بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: یکی از نیات موقوفه اسماعیل قاسمی که در سال 77 وقف شده است و شامل یک باغچه نخلی است، کمک به ازدواج افراد نیازمند است و هرساله بخشی از درآمد آن به این منظور هزینه می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فراشبند در مورد نحوه کمک به این زوج‌های جوان گفت: افراد نیازمند از طرف بهزیستی و کمیته امداد به اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان معرفی می‌شوند تا در قالب خرید جهیزیه و یا مساعدت در برگزاری جشن‌های ازدواج به آنان یاری برسانیم.
وحدت همچنین ادامه داد: از چهار سال پیش که این موقوفه به بهره‌وری رسیده است، سالانه حدود 20 زوج جوان از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فراشبند اظهار كرد: در کنار این موقوفه متصرفی که توسط اوقاف اداره می‌شود، سه موقوفه غیر متصرفی نیز وقف‌هایی به‌منظور کمک به ازدواج زوج‌های نیازمند دارند که سالانه حدود 30 زوج جوان را پوشش می‌دهند.
وحدت افزود: موقوفه حجت‌الله روستا و موقوفه‌های مرحوم محمدحسن جهاندیده و حاج محمدحسن عالیشوندی که باغات نخل هستند، از موقوفات یاری‌رسان در این مسئله به شمار می‌آیند و این کار خداپسندانه به برکت سنت حسنه وقف و نیت خیرخواهانه واقفان میسر شده است.
وی با اعلام برخی نیازهای اجتماعی این شهرستان گفت: نیاتی مانند ایجاد اشتغال، کمک به تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان، کمک به فقرا و حمایت تحصیلی از افراد نیازمند از جمله مواردی است که امیدواریم مورد توجه بیشتر خیرین و واقفان قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha