چابهار؛ میزبان نخستین جشنواره موسیقی حماسی - روایی کمالان
کد خبر: 3738844
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

چابهار؛ میزبان نخستین جشنواره موسیقی حماسی - روایی کمالان

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: نخستین جشنواره موسیقی حماسی - روایی کمالان از ۹ تا ۱۱ شهریورماه در چابهار برگزار می‌شود.

چابهار میزبان نخستین جشنواره موسیقی حماسی- روایی کمالان می‌شود

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز 24 مردادماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روزهای 11 و 12 مردادماه مهمان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان بود و این خبر خوش را می‌دهیم که همه مطالبات جامعه رسانه‌ای در دیدار با وزیر، در حال پیگیری جدی است.
وی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان شاید بیش از سایر استان‌ها به نشاط در جامعه نیاز دارد و بنابراین در کنار برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، این مسأله مهم نیز مدنظر قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: یکی از رویدادهای مهمی که پیگیر آن بوده‌ایم، جشنواره ملی موسیقی حماسی- روایی کمالان است که به سبک هنرمند برجسته موسیقی کشور، مرحوم کمالان هوت برگزار می‌شود و امسال، نخستین دوره این جشنواره را در چابهار خواهیم داشت.
وی بیان کرد: این جشنواره با حضور هنرمندان کشوری و استانی از 9 تا 11 شهریور ماه، با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن موسیقی کشور و منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.
مسگرانی ادامه داد: توجه به موسیقی نواحی ایران و به‌خصوص موسیقی سیستان و بلوچستان از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام

captcha