جلب اعتماد مردم زمینه‎‌ساز رشد جمع‌آوری زکات است
کد خبر: 3738884
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

جلب اعتماد مردم زمینه‎‌ساز رشد جمع‌آوری زکات است

گروه اجتماعی- رئیس شورای عالی زکات کشور جلب اعتماد مردم را زمینه‎‌ساز رشد جمع‌آوری زکات دانست و گفت: در حکومت اسلامی با عنایت به اینکه زکات باید حتما گرفته شود اما اجبار در این مورد نیست و نظر ولی‌فقیه بر این است که در این راستا فرهنگسازی شود.

جلب اعتماد مردم زمینه‎‌ساز رشد جمع‌آوری زکات است

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله سیدرضا تقوی، رئیس شورای عالی زکات کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه گفت: کرمانشاه یکی از استان‌های بسیار مهم کشور است و موقعیت جغرافیایی این استان بر اهمیت این موضوع افزوده است.
وی با بیان اینکه مردم غیور و با فضیلت این استان در فراز و نشیب‌های کشور همواره پشتیبان انقلاب بوده‌اند، افزود: مقاومت مردم در جبهه جنگ و جهاد و تعداد شهدای این استان سند گویای رشادت‌های مردم این استان است.
رئیس شورای عالی زکات کشور با اشاره به اینکه شورای عالی زکات متصدی سیاست‌گذاری زکات است، گفت: از طرف شورای عالی زکات مشخص شد که 60 درصد مبلغ زکات باید به فقرای منطقه پرداخت شود.
آیت‌الله تقوی تصریح کرد: 30 درصد از سهم زکات سهم کارهای فرهنگی و عمرانی است که از این میزان 10 درصد به فرهنگ و 20 درصد به کار عمرانی از جمله ساخت مسجد و درمانگاه اختصاص می‌یابد.
وی درادامه با اشاره به وظیفه روحانیون در این راستا، اظهار کرد: کار تبلیغ و ترویج و فرهنگسازی درخصوص زکات را روحانیون برعهده دارند که در این خصوص با اعزام به روستاها به ترویج زکات می‌پردازند.
رئیس شورای عالی زکات کشور جلب اعتماد مردم را زمینه‎‌ساز رشد جمع‌آوری زکات دانست و گفت: در حکومت اسلامی با عنایت به اینکه زکات باید حتما گرفته شود اما اجبار در این مورد نیست و نظر ولی‌فقیه بر این است که در این راستا فرهنگسازی شود تا مردم با میل خودشان در این خصوص اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha