تبادل اخبار؛ زمینه‌ساز پویایی اندیشه‌ها
کد خبر: 3738889
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
بختیاری تاکید کرد:

تبادل اخبار؛ زمینه‌ساز پویایی اندیشه‌ها

گروه سیاسی - فرماندار اراک گفت: باید از خبرنگاران حمایت کنیم و اخبار را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا بتوانند در مطبوعات و خبرگزاری‌ها منتشر کنند این مبادله خبر پویایی کلام و اندیشه می‌آورد.

تبادل اخبار؛ زمینه‌ساز پویایی اندیشه‌ها

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک، صبح امروز 24 مرداد‌ماه در جلسه شورای اداری شهرستان اراک که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بحث مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های ما و مسئولین است.
وی ادامه داد: یکی از بهترین جایگاه‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزی است، باید با بهره‌مند کردن جوانان از مهارت‌های فنی در جهت اشتغال آن‌ها استفاده کنیم.
فرماندار اراک افزود: در طی سال‌های اخیر بانک‌ها هم اشتغال‌های خوبی ایجاد کردند. دولت، مجلس باید اعتبارات مناسبی را برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در نظر بگیرند.
بختیاری بیان کرد: باید از خبرنگاران حمایت کنیم، اخبار را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا بتوانند در مطبوعات و خبرگزاری‌ها منتشر کنند. البته اخباری نیز محرمانه وجود دارد که خبرنگار نباید آن‌ها را منتشر کنند. این مبادله خبر پویایی کلام و اندیشه می‌آورد.
وی اظهار کرد: به هیچ‌وجه هیچ مدیری نباید برای مطلبی که خبرنگار منعکس کرده به قوه قضائیه مراجعه کند و چیزی به عنوان شکایت از خبرنگار در اراک نخواهیم داشت. در صورت مغایر‌بودن مطلبی که خبرنگار منعکس کرده با مطلبی که مدیر بیان کرده است باید بر اساس قانون مطبوعات برای خبرنگار اقدام کرد و جوابیه صادر نمود.
فرماندار اراک گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از 2 درصد امور رفاهی کارکنان برای خرید روزنامه‌ها و جراید اقدام کنند.
بختیاری بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون این حق را دارند برای مناقصه و مزایده در آگهی استفاده کنند و این کار را با رعایت انصاف و عدالت انجام دهند.
وی در ارتباط با بحث بیمه خبرنگاران گفت: در ارتباط با بیمه خبرنگاران از اداره کل تامین اجتماعی استان درخواست می‌شود که مساعدت قانونی را در این زمینه انجام دهند.
به گزارش ایکنا؛ مجید نیک‌عهد، مدیر خانه مطبوعات استان مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: در خانه مطبوعات به آموزش نیروهای آموزش‌دیده و بروز فکر شد و در این زمینه نیز اقداماتی انجام شده است.
وی ادامه داد: در وضعیتی قرار داریم که فروش روزنامه باطله از فروش روزنامه بروز برای ما بیشتر شده و با توجه به فضای اقتصادی کشور فشار به مطبوعات کمرشکن شده است.
مدیر خانه مطبوعات استان مرکزی افزود: انتظار می‌رود از مطبوعات حمایت شود. اگر نشریه‌ای نباشد خبرنگار نخواهد بود. توقع داریم ادارات با توجه به هزینه‌های مختلف بخشی را به خرید مطبوعات اختصاص دهند.
نیک‌عهد بیان کرد: در ارتباط با حمل مطبوعات با مشکل مواجه هستیم و هزینه سنگینی برای اینکه ارسال هر نسخه آن به ادارات مختلف برسد، پرداخت می‌شود و در این زمینه از اداره پست می‌خواهیم که با مطبوعات همکاری لازم را بعمل آورد و بخشی از هزینه را کاهش دهد.
وی گفت: در ارتباط با بیمه خبرنگاران با اداره کل تامین اجتماعی استان شاهد برخوردهای سلیقه‌ای هستیم و انتظار می‌‌رود که این مساله نیز پیگیری شود.
مدیر خانه مطبوعات استان مرکزی اظهار کرد: برخوردهای سلیقه‌ای با خبرنگار در کار مطبوعات تاثیر‌گذار است به همین دلیل خانه مطبوعات استان این آمادگی را دارد تا موارد مورد‌نیاز در ارتباط با خبرنگاران را برای روابط عمومی ادارات تبیین نماید.
نیک‌عهد تاکید کرد: واقعا حمایت از مطبوعات را تاکید می‌کنم. تعطیلی مطبوعات یعنی تعطیلی اطلاع‌رسانی و فراهم شدن فضای باز برای حضور دشمنان و کشور‌های بیگانه در این عرصه.
به گزارش ایکنا، شاه‌محمدی، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان در این جلسه گفت: کار کردن و درست کردن شغل سخت نیست و به مهارت‌آموزی نیازمند است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 21 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان وجود دارد که به طور رایگان آموزش‌های لازم را به افراد ارائه می‌کنند. 13 مرکز جوار کارگاهی نیز در سطح استان وجود دارد.
انتهای پیام

captcha