۴۶۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان‌غربی نیازمند مسکن هستند
کد خبر: 3738898
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

۴۶۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان‌غربی نیازمند مسکن هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) آذربایجان‌غربی از احداث و خرید یک‌هزار و ۳۱۱ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان استان خبر داد و گفت: ۴۶۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد در استان نیازمند مسکن هستند.

۴۶۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی نیازمند مسکن هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجا‌ن‌غربی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۶۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، اظهار کرد: از این تعداد مددجو ۴۶۰۰ خانوار نیازمند مسکن بوده که ۲۸۰۰ مورد آن شهری و ۱۸۰۰ مورد روستایی است.

وی ادامه داد: امسال از طریق یک فعالیت بسیجی و انقلابی، یک هزار واحد مسکونی مددجویی روستایی در مناطق محروم و صعب العبور استان با مشارکت کمیته امداد و سپاه احداث شده‌است.

سهندی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت‌گرفته طی سال جاری یک هزار و ۳۱۱ واحد مسکونی برای مددجویان در استان احداث و خریداری خواهد شد که اعتبارات در نظر گرفته‌شده بیش از ۵۰ میلیارد تومان بوده که با تامین اعتبارات، گامی موثر در تامین مسکن مددجویان استان برداشته خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بااشاره به اینکه استان درخصوص جمع آوری زکات جزء سه استان برتر کشور است، خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات به صورت نقدی و غیرنقدی در سطح استان جمع آوری شده‌است.

وی درخصوص فعالیت موسسات خیریه در سطح استان نیز تصریح کرد: هم اکنون ۱۱۸ موسسه خیریه در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد در حدود ۵۰ درصد به طور مستقیم با کمیته امداد در ارتباط هستند.

سهندی همچنین بااشاره به فعالیت و راه اندازی سامانه سخاوت در استان بیان کرد: شفاف سازی و توزیع عدالت از مهمترین شاخصه‌های سامانه سخاوت بوده که حفظ کرامت مددجویان و افزایش سرعت در خدمت رسانی از جمله مزیت های این سامانه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

 

captcha