نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه طه/ تلاش در راستای تربیت مربیان قرآنی
کد خبر: 3738959
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه طه/ تلاش در راستای تربیت مربیان قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه، با اشاره به تربیت مربیان قرآنی در این مؤسسه، مهم‌ترین فعالیت‌های مؤسسه طه را برشمرد.

اعظم عابد، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه در گفت‌و گو با خبرنگار ایکنا گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه شهرستان گناباد از سال ۱۳۹۰ فعالیت کاری خود را آغاز کرد، اما به طور رسمی از سال ۱۳۹۲ مجوز خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.
وی درباره برخی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی که در حال حاضر انجام می‌دهد، بیان کرد: مؤسسه در همه زمینه‌های آموزشی وارد شده است و با نظارت اداره آموزش و پروش و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، مرکز پیش دبستانی را به منظور آموزش قرآن برای خردسالان و کودکان راه اندازی کرده است.
عابد به دیگر برنامه‌های آموزشی که در طول سال برای همه مقطع سنی برپا می‌شود اشاره کرد و افزود: مؤسسه با توانمندی که دارد همواره در بحث آموزش موفق عمل کرده و طی برنامه‌ریزی سالانه، کلاس‌هایی مانند روخوانی، روان‌خوانی، تجوید مقدماتی و پیشرفته، مشاوره‌های قرآن و خانواده و ... را برای بزرگسالان برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مرکز ۱۲ مربی متخصص برای آموزش قرآن دارد، مهم‌ترین هدف خود را پرورش مربیان قرآنی و اعزام آنان به مراکز و مدارس قرآنی عنوان کرد. در این راستا، تاکنون نیز ۶۰ نفر مربی مجرب در سطح عالی تربیت شده‌اند.
مدیر مؤسسه طه افزود: این مرکز قرآنی فعالیت گسترده دیگری هم دارد که می‌توان به آموزش قرآن در روستا‌های اطراف و اعزام مربیان به آن مناطق اشاره کرد. آموزش دوره‌هایی مانند روخوانی، روان‌خوانی، حفظ قرآن کریم و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به کم‌سوادان از آن جمله هستند.
عابد با تاکید بر اینکه این مؤسسه با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیز همکاری دارد، اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه به منظور آموزش قرآن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با این نهاد تا کنون همکاری خوبی داشته است.
یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه در استان خراسان جنوبی، شهرستان گناباد، خیابان شوریده، بین شوره ۳ و ۴، پلاک ۶۴ واقع شده است.
انتهای پیام

captcha