فرهنگیان به عنوان مراجع علمی و اخلاقی روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ کرده‌اند
کد خبر: 3739018
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

فرهنگیان به عنوان مراجع علمی و اخلاقی روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ کرده‌اند

گروه فرهنگی- مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه فرهنگیان در همه عرصه‌ها نقش آفرین بوده اند گفت: فرهنگیان به عنوان مراجع علمی و اخلاقی همواره روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ کرده اند و تا زمانی که این روحیه در کشور باشد از آسیب‌ها در امان است‌.

فرهنگیان به عنوان مراجع علمی و اخلاقی روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ کرده‌اند

به گزارش ایکنا از همدان، محمد پورداود مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، پنج شنبه، 25 مرداد ماه در همایش بزرگ معلم انقلابی و استکبارستیزی اظهار کرد: استقلال طلبی و هویت خواهی از آرمان‌های بلند مدت ایران بوده و هست و نمود عینی آن در انقلاب اسلامی متبلور شده است.

وی افزود: آزادی خواهی و نفی استبداد از یک سو و مبارزه با سلطه طلبی از سوی دیگر مبنای تحولات سیاسی و اجتماعی معاصر بوده است، این سیر تحولات سیاسی و اجتماعی کشورتا قبل از انقلاب اسلامی گویای این مطلب است که استبداد داخلی و استکبار خارجی هیچ گاه نتوانسته نهضت‌های مردمی؛ انقلابی و اسلامی را زمین گیر کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ابراز کرد: از سنگ اندازی‌های بیگانگان تا حمایت از استبداد رضاخان و سپس پایان دادن به فضای باز سیاسی همگی نقاط تاریک تاریخ معاصر است، اما در میان این حوادث کودتای ۲۸ مرداد به معنای واقعی کلمه غروب آزادی در ایران و نمونه بارز استکبار جهانی علیه ایران است.

پورداود ادامه داد: این رویداد تلخ نه تنها به حکومت مردمی پایان داد بلکه زمینه نفوذ دولت‌های استکبار و شیطانی همچون آمریکا را فراهم کرد، برگ برگ تاریخ معاصر گواهی می‌دهد پس از کودتای ۲۸ مرداد استبداد در شکل جدید به فضای کشور بازگشت اما ملت شجاع و دلاور ایران به رهبری امام خمینی(ره)‌ با عنصر ایمان؛ انقلاب اسلامی را به منصه ظهور رساند.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی به همراه ملت ایران بر خلاف دموکراسی پوشالی غرب؛ نظامی مردم سالار و دینی پایه گذاری کرد در این میان نقش آموزش و پرورش در انقلاب و دفاع مقدس تحت عنوان «معلم انقلابی» بر همگان مبرهن است.

مدیر کل آموزش و پرورش استا با بیان اینکه فرهنگیان در همه عرصه‌ها نقش آفرین بوده اند گفت: فرهنگیان به عنوان مراجع علمی و اخلاقی همواره روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ کرده اند و تا زمانی که این روحیه در کشور باشد از آسیب‌ها در امان است‌.

پورداود عنوان کرد: در حال حاضر نظام سلطه در خاورمیانه به دنبال حفظ منابع و منافع خود است و جمهوری اسلامی نیز تمام قد در برابر استعمار ایستاده است، دشمن آن زمان که نتوانست رودرو با ملت ما مبارزه کند تهاجم و تحریم را روداشت بی شک با انسجام همه نیرو‌های انقلابی کشور از این گردنه نیز عبور خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha