اجلاس استانی نماز، نیمه‌اول آبان‌ماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3739019
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
استاندار مرکزی:

اجلاس استانی نماز، نیمه‌اول آبان‌ماه برگزار می‌شود

گروه معارف – سیدعلی آقازاده گفت: برای برپایی اجلاس نماز در استان مرکزی جلسات باید منظم برگزار شود، این اجلاس می‌تواند نیمه اول آبان ماه برگزار شود و آخرین جلسه هماهنگی و ارائه گزارش پایان مهر‌ماه برگزار می‌شود.

اجلاس استانی نماز، نیمه‌اول آبان‌ماه برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 25مرداد در جلسه ستاد اقامه نماز استان که در استانداری مرکزی برگزار شد گفت: اقامه نماز یکی از مهمترین اصولی است که باید به آن عمل کرد و همه مسلمانان انجام این فریضه الهی را برخود واجب می‌دانند.
وی بیان کرد: دنیای امروز دنیای بمباران فرهنگی توسط دشمنان است، دشمنان با اشاعه فرهنگ غربی و امریکایی سعی در بی‌ارزش کردن ارزش‌های دینی و معنوی ما را دارند. اقامه نماز و پایبندی به اصول و احکام دینی و قرآنی مهمترین راهکاری است که جوانان از گرفتاری در دام دشمنان نجات پیدا می‌کنند.
استاندار مرکزی اظهار کرد: تبلیغات سوئی که مرتب از سوی فضای مجازی و کانال‌های متعدد داخلی و خارجی انجام می‌شود باید با اجرای احکام اسلام از جمله نماز و عملیاتی کردن مفاهیم قرآن در اجتماع پاسخ داده شود، برای رسیدن به این هدف مسئولان و مردم به ویژه دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند در راستای توسعه فرهنگ دینی قدم بردارند و در موضوع نماز هر آنچه می‌توانند فعالیت گسترده داشته باشند.
آقازاده گفت: هرچه در حوزه نماز و شیوه‌های دعوت به این فریضه الهی فعالیت شود بازهم کم است، در این زمینه لازم است همه دستگاه‌ها همچون ستاد اقامه نماز و دیگر دستگاه‌ها در حوزه نماز با جدیت بیشتر وارد شوند. معرفی و شیوه‌های دعوت نماز در این وضعیت امری ضروری است.
وی افزود: بنابراین دستگاه‌هایی که امکانات مناسب‌تری دارند در برپایی نماز و برگزاری سمینار در این بخش وارد شوند. برگزاری نشست‌های تخصصی با نوجوانان و جوانان امری مهم است. امروز بیش از روزهای گذشته تهاجم فرهنگی وسیع شده است لذا هرچه در حوزه مبانی اعتقادی خدمات صورت گیرد بازهم جا برای تلاش بیشتر دارد.

اجلاس استانی نماز، نیمه‌اول آبان‌ماه برگزار می‌شود
آقازاده بیان کرد: تمام دستگاه‌های نظامی و انتظامی علی‌رغم فعالیت‌های تخصصی در حوزه مربوطه در بخش نماز نیز فعالیت دارند. آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، تبلیغات اسلامی، ارشاد بیشتر در این بخش وارد شوند. اگر برای سال آینده استانی کاندیدا برگزاری اجلاس سراسری نیست استان مرکزی را به عنوان استان میزبان پیشنهاد دهید.
استاندار مرکزی با بیان این نکته که ستاد اقامه نماز بر فعالیت نمازی 75 دستگاه نظارت دارد، اظهار کرد: حوزه نظارت ستاد اقامه نماز باید وسیع‌تر باشد، بسیاری از کارخانجات، شرکت‌ها و .. نیمه دولتی هستند که می‌توانند تحت نظر ستاد اقامه نماز فعالیت‌های نمازی خود را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: برای برپایی اجلاس نماز در استان مرکزی جلسات باید منظم برگزار شود، این اجلاس می‌تواند نیمه اول آبان ماه برگزار شود و آخرین جلسه هماهنگی و ارائه گزارش پایان مهر ماه برگزار می‌شود.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام علی رودبارانی، رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی، گفت: هرچه در حوزه نماز سرمایه‌گذاری کنیم سود کردیم. اگر بخواهیم فضای اداری شاد و مثبت باشد می‌توان از نماز برای شادابی کارکنان و داشتن وجدان کاری استفاده کرد و ما از درون دغدغه رسیدگی به ارباب رجوع و پیگیری کارها را داشته باشیم.

اجلاس استانی نماز، نیمه‌اول آبان‌ماه برگزار می‌شود
وی از دعوت دو اجلاس نماز استانی و کشوری خبر داد و افزود: آماده شدن بستر برای اشاعه فرهنگ نماز بدین معناست که نیمی از راه طی شده است. قرار است ما از آثار نماز در زندگی برای رسیدن به اهداف متعالی دینی استفاده کنیم. هدف ما از بررسی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در حوزه نماز این نیست که آمار دهند و مستندسازی کنند لذا رونق نماز در دستگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است.
رودبارانی ادامه داد: تصمیم‌گیری در حوزه اجلاس استانی است امسال چهارمین اجلاس استانی و 27امین اجلاس سراسری به میزبانی سمنان برگزار می‌شود. برای اینکه اجلاس‌های سراسری رونق بیشتری داشته باشد قرار است در اجلاس استان‌ها و شهرستان‌ها نکات یادداشت شده و سر‌ریز اجلاس های استانی به اجلای سراسری وارد شود.
وی اضافه کرد: شیوه‌های دعوت به نمازدر تمام اجلاس‌ها منطبق با فرمایشات رهبری در دستور کار قرار دارد. همه ما باید یار و یاور نماز باشیم، بسترهای توسعه نماز در کشور فراهم است که با وحدت رویه می‌توان بین نوجوانان و جوانان عملیاتی کرد.
حجت‌الاسلام رودبارانی تصریح کرد: راه‌های دعوت به نماز در فضای مجازی و رسانه و شیوه‌های دعوت به نماز بسیارحائز اهمیت است. برای برگزاری اجلاس سراسری علاقمندان می‌توانند آثار خود را هم برای دبیرخانه کشوری و هم دبیرخانه استانی ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد. اجلاس استانی باید قبل از اجلاس سراسری برگزار شود.

اجلاس استانی نماز، نیمه‌اول آبان‌ماه برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، در ادامه جلسه تصریح کرد: 25امین جلسه سراسری نماز در البرز برگزار شد. اجلاس استانی مختصرتر از اجلاس سراسری است. برای برگزاری اجلاس‌ها باید همه بخش‌ها در شهر و روستا فعال شود. اجلاس نماز باید روی برنامه‌های اصلی متمرکز شود.
انتهای پیام

captcha