اولین مرکز اورژانس خیّرساز کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3739027
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت مشهد:

اولین مرکز اورژانس خیّرساز کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی - رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت مشهد عنوان کرد: اولین مرکز اورژانس خیّرساز کشور در مشهد راه اندازی خواهد شد.

اولین مرکز اورژانس خیّرساز کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شودآرزو حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: برخی افراد به لحاظ حیا حاضر به خواستن کمک از ما نبودند و ما به صورت آتش‌به‌اختیار عمل کرده و با شناسایی این افراد تلاش کردیم مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت مشهد عنوان کرد: ما به دنبال دیده‌شدن نیستیم اما به هر حال وقتی خیّری کاری انجام می‌دهد، علاقه دارد کارش دیده شده و ازش تقدیر شود و زمانی که اخبار فعالیت‌های ما از طرف رسانه‌ها بازتاب داده نمی‌شود، برخی از این افراد دلسرد می‌شوند.

وی اضافه کرد: دوستان ما در شهرستان‌ها اصلا دیده نشده‌اند و زمانی‌که می‌بینند کسی اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهد، دلسرد می‌شوند. گروه‌های مختلف باید سعی کنند باهم کار کنند و کار تیمی را آموزش ببینیم؛ اخبار خیرین به عنوان الگوسازی باید نشر داده شود. 

حیدریان از برنامه‌ریزی بانوان برای مشارکت در کار خیر خبر داد و اضافه کرد: کمک بانوان فقط یک کمک احساسی نیست. در طرح زیارت، نشاط و سلامت بالغ بر 800 نفر در مشهد حضور پیدا کردند و افطار را مهمان امام رضا(ع) بودند. سلامت یک بحث اجتماعی است و تا مثلث سلامت، اشتغال و مسکن به سرانجام نرسد، خانواده‌های ما به آرامش روانی نمی‌رسند. خانواده‌ای که بیمار دارد، آرامش روانی ندارد و خانم‌ها دست‌به‌دست هم داده‌‎اند تا مشکل را حل کنند تا خانواده‌ای سالم داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مجمع، اظهار کرد: طرحی به نام «طرح سلامت بانوان فرهیخته» شکل‌گرفته که اتفاقاً این افراد در معرض آسیب بیش‌تری هستند.

حیدریان ادامه داد: افرادی که دارای زندگی مناسبی هستند؛ خانواده، شغل و وضع مالی مناسبی دارند به دلیل نداشتن وقت از وضع سلامت خود غافل می‌شوند و این طرح قصد دارد به پایش سلامتی آن‌ها بپردازد.

رئیس کمیسون سلامت مجمع مشورتی زنان خراسان رضوی گفت: سلامت افراد کم‌درآمد به دلیل ناداری در معرض تهدید است، اما افراد فرهیخته به دلیل نداشتن زمان، جدی نگرفتن و عدم خود مراقبتی مورد تهدید قرار می‌گیرند.

وی درخصوص یکی از علت‌های مشکلات بانوان، عنوان کرد: اغلب خانواده‌های ما پسردوست هستند به فرزندان پسر خود بیش‌تر از دختران و مادر خانواده می‌پردازند. حیدریان مرد سالاری در جامعه را یکی از علت‌های مشکلات بانوان خواند و خاطرنشان کرد: جامعه به این دلیل سهم بیش‌تری برای آقایان قائل می‌شود.

انتهای پیام

captcha