ساخت 14 مسجد و تکمیل 39 خانه نیازمندان روستایی در بوشهر
کد خبر: 3739043
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹
سرهنگ ذوالفقار عباسی فر:

ساخت 14 مسجد و تکمیل 39 خانه نیازمندان روستایی در بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ 65 پروژه با اعتبار 19 میلیارد ریال شامل 14 مسجد، 2 حسینیه، 2 خانه عالم، 39 کمک به تکمیل خانه نیازمندان روستایی، تکمیل 1 حوزه علمیه و... از دیگر فعالیت های محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سرهنگ ذوالفقار عباسی فر، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، 24 مرداد در نشست خبری با خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری ها که در محل سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی با توجه به پشتوانه قانونی به عنوان یک دستگاه اجرایی ضمن داشتن تعامل موثر با دستگاه های اجرایی، داری گستردگی در کلیه رده های بسیج و برخوردار از نیروهای داوطلب مردمی است که مأموریت فراخوانی، سازماندهی نیروهای اقشار مختلف بسیج و به کارگیری آنان؛ حمایت، هدایت و پشتیبانی در عرصه های مختلف محرومیت زدایی و خدمات رسانی راعهده دار است.

وی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، گسترش فرهنگ کار و تلاش، حمایت و پشتیبانی از فعالین و علاقه‌مندان به تولید در بخش‌های مختلف، خدمات رسانی و محرومیت زدایی در روستاها و ایجاد زمینه‌های خوشبینی و امیدواری در مردم نسبت به نظام و انقلاب را از اهداف برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: بسیج سازندگی یک حرکت اجتماعی است که با ارزشها، هنجارها و باورهای جوانان آمیخته شده و در روستاها و مناطق محروم توسعه و تسری پیدا کرده و تبدیل به جریانی عظیم خدمات رسانی در استان شده است و انجام برنامه‌های بسیج سازندگی به صورت میدانی، اجرایی و عملیاتی بوده و به همین خاطر بسیار تاثیرگذار است.

سرهنگ عباسی فر اضافه کرد: اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی بسیج سازندگی توسط مردم انجام می‌شود که این امر باعث می‌شود انجام امور با دقت، سرعت و حساسیت بسیار مناسبی انجام شود و بسیج سازندگی به عنوان یک مجموعه مکمل با بهره‌گیری از توان تخصصی و کارشناسی دستگاه‌های مختلف هم کار امورات را انجام می‌دهد تا انحراف به حداقل ممکن برسد و انجام مأموریتهای بسیج سازندگی باعث ایجاد زمینه‌های خوشبینی و امیدواری در مردم می‌شود و دلبستگی آنان به نظام و انقلاب تقویت شده و در این رابطه جهادگران بسیج سازندگی شبکه اجتماعی واقعی و ارزشمندی هستند که با بهره‌گیری از انگیزه خدمات رسانی، روحیه جهادی و اعتقادی و توان تخصصی نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های بسیج سازندگی دارد.

آغاز عملیات احداث 500 واحد مسکن مددجویی با اعتبار 175 میلیارد ریال در بوشهر

وی محرومیت زدایی، خدمات رسانی و اقتصاد مقاومتی را اهم برنامه‌ها در سال 1397 برشمرد و عنوان کرد: احداث و تحویل36 واحد مسکن مددجویی به اعتبار 10 میلیارد و 800 میلیون ریال، آغاز عملیات احداث 500 واحد مسکن مددجویی با اعتبار 175 میلیارد ریال، اعزام 180 تیمهای آموزشی، بهداشتی و درمانی به مناطق کم برخوردار در طی سال، ایجاد بیمارستان صحرایی و ویزیت بیش از 7 هزار نفر در روستاها و مناطق کم برخوردار، برپایی سالانه 8 کلنیک و درمانگاه و اعزام تیم های تک تخصصی در روستاها و مناطق کم برخوردار، اعزام 105 گروه از اقشار بسیج در قالب گروه های جهادی به مناطق کم برخوردار به عنوان تیم های محلات، دانشجویی، طلاب، دانش‌آموزی، خواهران، طلاب و... در قالب اردوهای سه، هفت و ده روزه که با شرکت 5817 نفر نزدیک به 48453 نفر روز در عرصه‌های عمرانی، آموزشی، کشاورزی، منابع طبیعی، فرهنگی، اشتغال آفرینی و بهداشت و درمان براساس فصل بندی برنامه‌ای ارائه خدمت می‌کنند که به عنوان بخشی از فعالیت‌های محرومیت زدایی که توسط سازمان بسیج سازندگی در روستاها انجام شده و در حال تکمیل پروژه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به تشریح فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: 40 میلیارد و 245 میلیون ریال تسهیلات جهت راه اندازی 366 کارگاه در عرصه‌های مختلف تولید، مواد غذایی و صنایع تبدیلی شامل دام سبک، دام سنگین، زنبور عسل، گلخانه، پرورش طیور و ... به علاقه‌مندان پس از طی مراحل لازم تسهیلات شد و فراخوانی، مشاوره گروهی، مشاوره فردی، برگزاری آموزش، حضور میدانی در محل اجرای طرحها، تنظیم طرح های توجیهی، تشکیل پرونده، معرفی به بانک و... در سال 97 هم براساس اعتبارات سال 96 امورات اجرایی در حال انجام است.

ساخت 14 مسجد و تکمیل 39 خانه نیازمندان روستایی با اعتبار 19 میلیارد ریال

وی در پایان گفت: 65 پروژه با اعتبار 19 میلیارد ریال شامل 14 مسجد، 2 حسینیه، 2 خانه عالم، 3 آب انبار، 39 کمک به تکمیل خانه نیازمندان روستایی، 1 مدرسه دو کلاسه، 1 مجموعه ورزشی، تکمیل 1 حوزه علمیه، تکمیل و ساخت 2 مدرسه و ... از دیگر فعالیت های محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر است.

حامد فکوری

انتهای پیام 

captcha