عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون آزادگان و ایثارگران است
کد خبر: 3739112
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون آزادگان و ایثارگران است

گروه فرهنگی- استاندار یزد گفت: ‌عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون شهدا، آزادگان،‌ جانبازان و ایثارگرانی است که خالصانه تمام سختی‌ها را به جان خریدند و لحظه‌ای در مقابل دشمن سر تسلیم فرود نیاوردند.

عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون آزادگان و ایثارگران است

به گزارش ایکنا از یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد 25 مردادماه در گردهمایی آزادگان استان یزد به نقش آزادگان در تحمل سختی‌ها، گذشت، ایثار و مقاومت اشاره و اظهار کرد: این عزیزان سمبل حقیقی ایثار، رشادت، ایمان، ولایتمداری و فداکاری در میان مردم و جوانان هستند.
زمانی قمی افزود: عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی مدیون کسانی است که خالصانه تمام سختی‌ها را به جان خریدند و لحظه‌ای در مقابل دشمن سر تسلیم فرود نیاوردند.
استاندار یزد تصریح کرد: آزادگان در زندان‌های رژیم بعثی عراق باقدرت ایمان بر تمام مسائل و مشکلات پیروز شدند، قدرت و شجاعت مثال‌زدنی خود را به جهانیان و دنیای استکبار نشان دادند.
زمانی قمی یادآور شد: باید قدردان ایثار و فداکاری آن‌ها باشیم که لحظه‌ای دست از اهداف و آرمان‌های والای انقلاب برنداشتند و در سایه دین از حریم حق پاسداری کردند.
احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این مراسم آزادگان را سمبل شجاعت و ایثار ملت ایران خواند و تصریح کرد: عزت و سربلندی ایران اسلامی حاصل مجاهدت‌های خاموش آزادگان در زندان رژیم بعث عراق است.
ابراهیمی بابیان برخی موفقیت‌های علمی و فرهنگی آزادگان گفت: استفاده بهینه از فرصت باعث شد که رزمندگان اسلام حتی زندان‌های خوفناک دشمن را محل تعالی و رشد و بالندگی خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام سید حسن میرسید، یکی از رزمندگان و آزاده‌های هشت سال دفاع مقدس نیز با تشریح برخی از خاطرات دوران اسارت گفت: سرفرازی جمهوری اسلامی مدیون ایثارگرانی است که به خاطر خدا و تحقق ارزش‌های دینی و انقلابی از تمام هستی خود گذشتند.
حجت‌الاسلام میرسید افزود: دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته از هیچ کوششی دریغ نکردند ولی حضور مردم و ایثارگران درصحنه موجب شکست آن‌ها شده است.
وی با اشاره به اینکه آزادگان در کشور سمبل‌های حقیقی ایثار و مقاومت هستند تصریح کرد: باید خاطرات و فداکاری آن‌ها به نحو مناسب در بین مردم و جوانان ترویج شود.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: برگزاری همایش‌های مختلف فرهنگی با حضور آزادگان و رزمندگان نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهادت و فداکاری در جامعه دارد و باید مرتب انجام شود.
میرسید بیان کرد: ذکر خاطرات توسط آزادگان در دوران اسارت و تبیین آن در جامعه و به‌خصوص در میان جوانان به‌عنوان یک کار مهم فرهنگی بسیار ضروری است و باید گسترش یابد.
یادآور می شود اجرای سرودهای انقلابی، نمایش طنز و تجلیل از فرزندان نخبه آزادگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

captcha