3 هزار و 651 ازدواج امسال در استان کردستان صورت گرفت
کد خبر: 3739137
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

3 هزار و 651 ازدواج امسال در استان کردستان صورت گرفت

گروه فرهنگی- مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در سه ماه سال جاری در کل استان 3 هزار و 651 ازدواج صورت گرفته است که از این تعداد 2 هزار و 808 ازدواج مربوط به حوزه شهری و 834 ثمره ازدواج به حوزه روستایی مربوط می‌شود.

3 هزار و 651 ازدواج امسال در استان کردستان صورت گرفت

به گزارش ایکنا از کردستان، حامد جولایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان دیروز 25 مرداد در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان، ضمن اشاره به اینکه بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات به بحث ازدواج کم کار بوده‌اند، اظهار کرد: بانک‌ها باید بیشتر به بحث ازدواج و تسهیلات توجه کنند و تعامل مناسبی با ستاد ساماندهی امور جوانان استان داشته باشند.
وی به گزارش آمار ازدواج در استان اشاره کرد و افزود: در سال 96 بالغ بر 15 هزار و 495 ازدواج صورت گرفته است که از این تعداد 11 هزار و 611 ازدواج به حوزه شهری و 3 هزار و 884 ازدواج به حوزه روستایی مربوط می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان این مهم که ازدواج باید آسان صورت گیرد، بیان کرد: در سه ماه سال جاری در کل استان 3 هزار و 651 ازدواج صورت گرفته است که از این تعداد 2 هزار و 808 ازدواج مربوط به حوزه شهری و 834 ثمره ازدواج به حوزه روستایی مربوط می‌شود.
جولایی در ادامه به آمار وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج در سال جاری پرداخت و یادآور شد: در فروردین سال جاری بالغ بر 5 هزار و 46 متقاضی وام بوده است که از این تعداد 353 زوج تسهیلات دریافت کرده‌اند و در اردیبهشت ماه نیز 7 هزار و 180 متقاضی برای تسهیلات ثبت نام کرده‌اند که از این میزان 2 هزار و 197 زوج وام ازدواج دریافت کردند.
وی در پایان تصریح کرد: در خرداد و تیر ماه سال جاری نیز در مجموع 22 هزار و 990 متقاضی وام بوده‌اند که از این تعداد در مجموع بالغ بر 13 هزار و 562 فقره تسهیلات پرداخت شده است.
در ادامه این جلسه برهان صلواتی مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان گفت: طلاق امروزه در جامعه به یک دغدغه مهم تبدیل شده است و برای کاهش آن باید تمام دستگاه‌های اجرای تلاش کنند.
وی افزود: در زمینه کاهش طلاق باید به صورت تخصصی کارکرد و هر ارگانی در این راستا فعالیت پژوهشی داشته باشد.
وی در پایان یادآور شد: تمام دستگاه‌های اجرایی جامعه در قبال بحث طلاق مسئول هستند و نباید هیچگونه کم‌کاری در این زمینه انجام دهند.
انتهای پیام

captcha