ریشه آسیب‌های اجتماعی در کم‌رنگ شدن اعتقادات دینی و باورهای اخلاقی است
کد خبر: 3739138
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

ریشه آسیب‌های اجتماعی در کم‌رنگ شدن اعتقادات دینی و باورهای اخلاقی است

گروه فرهنگی- معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: امروزه بسیاری از معضلات اجتماعی نظیر طلاق ناشی از کاهش ارزش‌های اجتماعی از جمله کم‌رنگ شدن اعتقادات دینی و باورهای اخلاقی است.

ریشه آسیب‌های اجتماعی در کم‌رنگ شدن اعتقادات دینی و باورهای اخلاقی است

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان دیروز، 25 مردادماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان در محل سالن شهدای دولت استانداری با بیان این مطلب اظهار کرد: امروزه بسیاری از معضلات اجتماعی نظیر طلاق ناشی از کاهش ارزش‌های اجتماعی از جمله کم‌رنگ شدن اعتقادات دینی و باورهای اخلاقی است.
وی با اشاره به تاثیرات مباحث اقتصادی در افزایش میزان طلاق در جامعه در ادامه افزود: متاسفانه شاهد افزایش میزان ناهنجاریهای اجتماعی به ویژه طلاق هستیم که باید برای مقابله این معضل باید ارزش های واقعی اخلاقی و اعتقادی را در جامعه نهادینه کنیم.
خوش‌اقبال بیان کرد: ساده زیستی یکی از ارکان اصلی زندگی در جامعه اسلامی است و همه باید سعی کنیم که زندگی ساده همراه با آرامش و بدنه دغدغه را برای خانواده فراهم کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: در واقع بخش عمده مشکلات و نارسایی ها برای ترویج امر ازدواج در جامعه برعهده خانواده، حاکمیت و دولت به عنوان متولیان اصلی در این بخش است که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب شاهد کاهش معضل طلاق در جامعه باشیم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار ارتقا سطح آگاهی و اطلاع خانواده از مباحث اجتماعی با هدف کاهش نابسامانی های اجتماعی جامعه شد.
خوش‌اقبال به تغییرنگرش اجتماعی در جامعه پرداخت و گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که نسل جدید دارای روحیات و تفکرات خاص خود و بسیار متفاوت با نیازهای نسل قدیم است که باید به دقت به این نیازها برای دور کردن جوانان و نسل جدید از مسائل و ناهنجارها توجه کرد.
وی با بیان این مطلب که باید شرایط جامعه را شناخت و مناسب با این نیازمندیها برنامه ریزی کرد، ابراز داشت: در این راستا وظیفه اندیشمندان، پژوهشگران و متفکران جامعه برای تحلیل و بررسی و نیازسنجی روحی و روانی نسل امروز برای ارائه راهکارهای عملی برای موفقیت و بهبود شیوه زندگی آنها بسیار حائز اهمیت است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم افزایش روحیه مشارکت جویی جوانان در جامعه تأکید کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از معضلات و تهدیدات جامعه بشری در کمین کانون خانواده ها و جوانان است که باید به مقابله با این تهدیدات پرداخت.
وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت بیشتر بانک های عامل استان در تسریع در روند اعطای وام ازدواج به جوانان در ادامه خواستار اجرای دقیق مصوبات این ستاد از سوی اعضا شد.
خوش‌اقبال با بیان اینکه باید شرایط جامعه را شناخت و مناسب با این نیازمندی‌ها برنامه‌ریزی کرد، یادآور شد: در این راستا وظیفه اندیشمندان، پژوهشگران و متفکران جامعه برای تحلیل و بررسی و نیازسنجی روحی و روانی نسل امروز برای ارائه راهکارهای عملی برای موفقیت و بهبود شیوه زندگی آنها بسیار حائز اهمیت است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم افزایش روحیه مشارکت جویی جوانان در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از معضلات و تهدیدات جامعه بشری در کمین کانون خانواده ها و جوانان است که باید به مقابله با این تهدیدات پرداخت.
وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم مشارکت بیشتر بانک های عامل استان در تسریع در روند اعطای وام ازدواج به جوانان در ادامه خواستار اجرای دقیق مصوبات این ستاد از سوی اعضا شد.
اتنهای پیام

captcha