نصب ضریح جدید امام زاده سیداحمد در مرند
کد خبر: 3739139
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
حجت‌الاسلام مصائبی خبر داد:

نصب ضریح جدید امام زاده سیداحمد در مرند

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، از نصب ضریح جدید یرای امام زاده سید احمد مرند خبر داد و گفت: در امام زاده سید احمد مرند هم برای اولین بار شاهدیم که ضریحی نفیس با طرح قمر منیر بنی هاشم از اصفهان خریداری و حمل شده است که اکنون در حال نصب این ضریح هستیم.

 نصب ضریح جدید امام زاده سیداحمد در مرند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیره استان، روز گذشته 25 مردادماه از نصب ضریح جدید یرای امام زاده سید احمد مرند خبر داد و گفت: در امام زاده سید احمد مرند هم برای اولین بار شاهدیم که ضریحی نفیس با طرح قمر منیر بنی هاشم از اصفهان خریداری و حمل شده است که اکنون در حال نصب این ضریح هستیم.

وی، با بیان این که در بسیاری از امام زادگان هیات امنا جدید که صاحب نفس و نفوس هستند، زمام امور را به دست گرفته و شروع به فعالیت کرده‌اند، اظهار کرد: برنامه احیا و آبادانی امامزادگان جز موضوعاتی است که در دستور کار داریم و برای رفع عقب ماندگی در حوزه امامزادگان، علاوه بر تعیین تکلیف ترکیب هیات امناء امامزادگن، کارهای خوبی در بحث عمران هم شروع کرده ایم.

حجت‌الاسلام مصائبی، ادامه داد: امام زادگان جلفا، سیدجمال، سید حمزه، میرموسی و سید محمد کججانی در تبریز، سید ابراهیم مراغه و سید اسماعیل میانه از جمله امامزادگانی هستند که یا کارهای عمرانی در آن ها تمام شده است و یا در حال انجام می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این که آن چه از دست ما بر می‌آید در اوقاف برای آبادانی امام زادگان انجام می دهیم، گفت: البته در این راه نیازمند مساعدت خیرین نیز هستیم، تا روند عمران و آبادانی امامزادگان به خود شتاب گیرد.

وی با بیان این که در بخش فرهنگی امام زادگان هم تنها دستگاهی هستیم که هیچوقت نتوانسته‌ایم گزارش کاملی از عملکردمان ارائه دهیم، تصریح کرد: چون از ابتدای سال که مردم در گردش و دید و بازدید هستند، اداره اوقاف برنامه‌هایی در امام زادگان اجرا می‌کند که این برنامه‌ها تا پایان سال استمرار دارند

حجت‌الاسلام مصائبی یادآور شد: امسال ۸۰ عالم و کارشناس متخصص آموزش دیده از شهر مقدس قم و استان خودمان در طرح نوروزی حضور داشتند و برای اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان، برنامه های مختلف اجرا کرده و ضمن ارائه مشاوره به سوالات و شبهات دینی آنان پاسخ دادند که نگاهی به نتایج نظر سنجی ها نشان از رضایت اغلب شرکت کنندگان در این برنامه ها را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در رمضان هم امامزادگان با و بقاع متبرکه استان ما و حتی پارک ها میزبان برنامه های تبلیغی دینی بودند که بسیار پرشور بود و امام جمعه تبریز نیز این برنامه ها سه بار بازدید داشتند و همچنین سایر مقامات استانی مانند استاندار نیز حضور بهم رساندند.

وی افزود: به دنبال این برنامه، برنامه نشاط معنوی را در امامزادگان استان داریم که برای ماه محرم نیز برنامه بصیرت عاشورایی و برنامه یاس نبوی را برای ایام شهادت فاطمه الزهرا(س) برای اجرا در نظر داریم.

حجت‌الاسلام مصائبی با اشاره به بخش دیگری از امورات فرهنگی اداره کل اوقاف استان، خاطر نشان کرد: طرح حفظ قرآن کریم، ایجاد مراکز تخصصی قرآنی در شهرستان ها و برگزاری مسابقات قران کریم را برنامه ها داریم.

وی با بیان این که اداره کل اوقاف در ایام اربعین اقدام به برپایی موکب در شهر سامرا عراق می نماید، تصریح کرد: به خاطر عملکرد خیره کننده اوقاف در این شهر، مقام شخص نماینده کنسولگری ایران در سامرا، درخواست حضور مجدد اداره اوقاف را در این شهر در ایام اربعین داشته است.

مدیرکل اوقاف  و امور خیریه آذربایجان شرقی، خاطر نشان کرد: همه این کارها و بسیاری از کارهایی که ناگفته ماند را انجام داده ایم اما یک ریال بودجه فرهنگی از هیچ دستگاهی نگرفته‌ایم.

وی افزود: شاید بپرسید که محل تامین هزینه این برنامه ها کجا بوده که باید بگویم یا خبران کمک کرده‌اند یا از محل منابع داخلی اوقاف صرف این برنامه ها شده است، در مواردی هم به ندرت از محل اجرای نیات واقفین کارهای فرهنگی را تعریف و اجرا کرده‌ایم.

انتهای پیام

captcha