قوه قضائیه قاطعانه با مفسدان اقتصادی برخورد کند
کد خبر: 3739141
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

قوه قضائیه قاطعانه با مفسدان اقتصادی برخورد کند

گروه سیاست و اقتصاد ـ آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه از قوه قضائیه درخواست داریم با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کند و در این زمینه رسیدگی به پرونده ها را با سرعت بیشتری پیش ببرد، افزود: رهبر معظم انقلاب دستور محاکمه عادلانه این مفسدان را داده است. در این خصوص اگر چه این افراد مفسد اقتصادی هستند اما نباید در رسیدگی به جرم آنها عجله شود و دستورات قضایی باید عادلانه باشد.

قوه قضائیه قاطعانه با مفسدان اقتصادی برخورد کند

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز 26 مردادماه اهواز با اشاره به صحبت های هفته گذشته مقام معظم رهبری در خصوص مسایل مختلف کشور، ادامه داد: باید نقدینگی در کشور به سمت تولید سوق داده شود تا مفید باشد اما اگر این نقدینگی در جهت کارهای فاسد مانند احتکار و خرید ارز برود، غلط و خائنانه خواهد بود و نتیجه آن نیز وارد شدن ضربه به کشور است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: آمریکا رییس جمهوری دارد که قلدر است و با توجه به این خصوصیات اخلاقی مذاکره با آمریکا بی فایده است و هیچ نتیجه ای برای ما نخواهد داشت. در این زمینه کشورهای کره شمالی و ترکیه نیز که با آمریکا مذاکره کرده اند، اکنون پشیمان هستند.

وی با بیان اینکه از قوه قضائیه درخواست داریم با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کند و در این زمینه رسیدگی به پرونده ها را با سرعت بیشتری پیش ببرد، افزود: رهبر معظم انقلاب دستور محاکمه عادلانه این مفسدان را داده است. در این خصوص اگر چه این افراد مفسد اقتصادی هستند اما نباید در رسیدگی به جرم آنها عجله شود و دستورات قضایی باید عادلانه باشد.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: انتظار داریم در این زمینه اطلاع رسانی لازم به مردم نیز انجام بگیرد و اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی در قالب گزارش هایی به مردم ارائه شود. امیدواریم در این گزارش ها از بزرگنمایی و سیاه نمایی پرهیز شود زیرا در اینصورت حق افراد پاک و مصلح کشور تضییع خواهد شد.

موسوی جزایری با اشاره به صحبت های مطرح شده و درخواست هایی که برای اعدام مفسدان اقتصادی در جامعه وجود دارد، گفت: اعدام کردن شوخی نیست و در این زمینه نباید به قضات دادگاه فشاری وارد شود تا آن ها حکم عجولانه ای را در این موارد صادر کنند.

وی ادامه داد: در ارتباط با مسایل رسیدگی به مفسدان اقتصادی کشور باید مراحل قانونی به طور کامل طی شود زیرا مملکت ما یک مملکت اسلامی است و ممکن است احکامی که برای برخی از این مفسدان صادر می شود، شامل زندان، تعزیر و یا مصادره اموال باشد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه توسعه حوزه های علمیه برای حل بسیاری از مشکلات کشور ضروری است، گفت: در حال حاضر حدود 10 هزار نفر در حوزه های علمیه استان در حال تحصیل هستند. حدود 50 درصد از این جمعیت را خواهران و 50 درصد دیگر را نیز برادران تشکیل می دهند. همچنین حدود چهار هزار نفر نیز در حوزه های علمیه اهواز مشغول به تحصیل هستند.

موسوی جزایری با بیان اینکه پیش از انقلاب خوزستان از نظر حوزه های علمیه پیشرفته نبود، اظهار کرد: اگر از نظر ارزش های دینی و همچنین معنوی در استان خوزستان و کشور در سطح پایینی قرار داشته باشیم و نتوانیم به خوبی عمل کنیم، امنیت ما به خطر خواهد افتاد و از سوی دشمن نیز مورد تعدی قرار خواهیم گرفت. بنابراین در این راستا باید تلاش ویژه ای انجام بگیرد.

انتهای پیام

captcha