خانواده و چگونگی مواجهه با فضای مجازی/ کم‌کاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای/ مقابله فیلتری نتیجه ندارد
کد خبر: 3739155
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
تندگویان تشریح کرد:

خانواده و چگونگی مواجهه با فضای مجازی/ کم‌کاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای/ مقابله فیلتری نتیجه ندارد

گروه جامعه ــ معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه فضای مجازی به ساختار خانواده‌ها آسیب زده است، گفت: امروزه آشنایی‌های زیادی در فضای مجازی صورت می‌گیرد که روابط درست و صحیحی نیستند و عموما در سنین مختلف اتفاق افتاده و بسیاری از آنان به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق منجر شده‌اند.

افزایش میزان ازدواج نسبت سال گذشته/ نقش دفاتر مشاوره پیش از ازدواج در کاهش طلاقمحمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه به مناسبت هفته جوان، جشنواره و دوره‌های ازدواج در کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: این دوره‌ها تا دوشنبه در کشور کاملا رایگان است و تا کنون ۴۶۰ کارگاه با عنوان مهارت زندگی در سراسر کشور برگزار شده است.
 
وی با اشاره به پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان وام ازدواج عنوان کرد: این وام تا کنون به ۳۸۰ هزار نفر پرداخت شده و این عدد نشان دهنده افزایش میزان ازدواج در کشور نسبت به سال گذشته است.

تندگویان با بیان اینکه ۲۰۰ دفتر مشاوره ازدواج در سراسر کشور وجود دارد، گفت: این دفاتر کار مشاوره‌های پیش از ازدواج را انجام می‌دهند و سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر به ما مراجعه کرده که ۶۰ درصد آن‌ها را افراد مجرد تشکیل می‌دادند. این آمار مناسبی بوده و نشان از این دارد افراد پیش از ازدواج برای حل مشکلات زندگی خود مراجعه کرده و از امکانات این دفاتر استفاده کرده‌اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اگر مراجعه به دفاتر مشاوره پیش ازدواج به یک فرهنگ تبدیل شود، می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات پس از ازدواج گیری کرده و آمار طلاق را کاهش دهیم.
 
فضای مجازی و آسیب‌های وارده به خانواده
تندگویان در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی به ساختار خانواده‌ها آسیب زده است، تصریح کرد: این مسأله امروز تبدیل به یک موضوع کشوری شده و خانواده‌ها را دچار آسیب کرده است، برای این موضوع می‌بایست از یک دهه قبل برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت، اما عملا انجام نشده و آن را تبدیل به یک درگیری روزانه کرده است. امروزه آشنایی‌های زیادی در فضای مجازی صورت می‌گیرد روابط درست و صحیحی نیستند و عموما در سنین مختلف اتفاق افتاده و بسیاری از آنان به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق منجر شده‌اند.

وی عنوان کرد: الان هم با فیلتر کردن و بستن سایت‌های مختلف به هیچ جایی نمی‌رسیم کار بدتر شده و بهتر نمی‌شود به نظر من باید فرهنگ‌سازی و تولید محتوا کرد. ما یک دوره‌ای سر موضوعات مختلف این مسئله را تست کرده‌ایم مثلا سر موضوع بهره برداری از ویدیو و نوار‌های ویدیو هم این مشکل را داشتیم و بعد فرهنگ‌سازی کرده و با تولید محتوای مناسبی که در کشور شکل گرفت نگاه‌ها تغییر پیدا کرد و الان به یک سامانی رسیده است.
 
مقابله فیلتری و برخورد سلبی ما را به نتیجه نمی‌رساند
معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: مقابله فیلتری و برخورد سلبی ما را به نتیجه نمی‌رساند، کاری که با تلگرام کردیم عملاً هیچ پاسخ مناسبی از آن دریافت نشد، ما باید فرهنگ‌سازی کنیم تا بتوانیم از بستر‌ها استفاده کرده و به یک سمتی برویم که همه بتوانند از این فضا‌ها درست استفاده کنند.

تندگویان یادآور شد: در حال حاضر بخشی از سمن‌ها کارشان تولید محتوا در فضای مجازی است همین الان هم تشکل‌های آن‌ها فعالیت می‌کنند و درخواست ما از وزارت ارشاد و نهاد‌های دیگر این است که با ما همکاری کنند تا فعالیت این سمن‌ها تسهیل شود.

وی بیان کرد: ما در دو بخش تبلیغاتی و آموزشی در فضای مجازی در حال فعالیت هستیم و در موضوع بازی‌سازی نیز در حال تولید نرم‌افزار بوده و به دنبال این هستیم که حتی بتوانیم جایگاهی را در این حوزه درست کنیم یا اینکه در مسابقات بین‌المللی قصه‌های بازی نیز بتوانیم جاپایی داشته باشیم.

تندگویان در پایان افزود: متاسفانه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای داریم، اما فعال نیست تا بتواند تیم‌ها را به مسابقات برده و از آنان استفاده کند ما درخواست کردیم که وزارت ارشادی امکاناتی را در این راستا به ما بدهد، همچنین به زودی تفاهم نامه‌ای را هم با وزارت ارتباطات امضا می‌کنیم که یک سری امکانات به ما داده تا بتوانیم در آن فضا مثبت‌تر وارد شویم.

انتهای پیام
captcha