هدف دشمن از فشارهای اقتصادی، فروپاشی جامعه اسلامی است
کد خبر: 3739178
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

هدف دشمن از فشارهای اقتصادی، فروپاشی جامعه اسلامی است

گروه سیاسی - نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جریان نفاق پیوسته با هدف فروپاشی جامعه اسلامی بوسیله فشار‌های اقتصادی به مؤمنان فشار وارد کرده و می‌کند. از جمله این اقدامات امروزه در کشور ما نیز انجام می‌پذیرد. تهدید کردن شرکت‌ها و ملل مختلف برای همکاری نکردن با مسلمانان سابقه تاریخی دارد.

هدف دشمن، فروپاشی جامعه اسلامی با فشارهای اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 26 مرداد در جمع مردم محلات اظهار کرد: ما می‌توانیم با مرور اتفاقاتی که در صدر اسلام افتاده مسیر خود را در شرایط کنونی کشور تبیبن کنیم. در صدر اسلام فشار و تحریم یکی از ابزار‌های دشمنان اسلام برای کند کردن حرکت مسلمانان بود که از جمله آن‌ها می‌توان به شعب ابی‌طالب و محاصره مدینه در جنگ احزاب اشاره کرد. دشمنان اسلام یک جنگ جهانی بر علیه اسلام به راه انداختد. خداوند در این‌باره در آیه ۱۰ سوره احزاب می‌فرماید: از در و دیوار دشمن آمد و دشمنان اسلام دست به دست هم دادند و آن قدر شرایط سخت شد که بعضی از افراد سست‌ایمان حتی نسبت به خداوند بد بین شدند.

هدف دشمن؛ فروپاشی جامعه اسلامی
وی ادامه داد: جریان نفاق پیوسته با هدف فروپاشی جامعه اسلامی بوسیله فشار‌های اقتصادی به مؤمنان فشار وارد کرده و می‌کند. از جمله این اقدامات امروزه در کشور ما نیز انجام می‌پذیرد. تهدید کردن شرکت‌ها و ملل مختلف برای همکاری نکردن با مسلمانان سابقه تاریخی دارد؛ در زمان حضرت موسی(ع) فرعون سفیرانی را به شهرها فرستاد تا با یاران حضرت موسی همکاری نکنند که امروز هم اروپایی‌ها شرکت‌ها را تهدید به همکاری با ایران می‌کنند.
حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اقدامات متقابل ما در برابر فشارها و تحریم‌ها تشریح کرد: ما بایستی توکلمان به خدا باشد و در برابر این فشارها مأیوس و ناامید نشویم. باید به کمک‌های پروردگار دل بسپاریم. خداوند در آیه ۱۷ سوره مبارکه احزاب می‌فرماید: همه چیز دست پروردگار است و اگر خداوند بخواهد نعمتی به شما برسد، خواهد رسید و اگر هم بخواهد از شما چیزی بگیرد، خواهد گرفت. اگر در این شرایط فرار کنید در آسایش نخواهید بود.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) همراه با یک نفر به روایتی از مکه فرار کرد؛ همان خدایی که قرآن را بر پیامبر نازل کرد حافظ او نیز بود. پیامبر چند سال بعد فاتحانه به مکه برگشت و همان‌هایی که زمانی پیامبر را به سخره می‌گرفتند به دنبال پناهگاه می‌گشتند. مددرسانی به مؤمنین، سنت خداوند است؛ ماجرای رها کردن حضرت موسی در رود نیل نمونه بارز این سنت است.

تأکید بر استقامت در مقابل دشمنان اسلام
حجت‌الاسلام سلیمی ضمن تأکید بر استقامت در مقابل دشمنان اسلام تصریح کرد: برخی در فشار‌ها زود خسته می‌شوند اما برخی دیگر وقتی هر چه دشمنان بیشتر فشار بیاورند ایمانشان قوی‌تر می‌شود و استوارتر به مسیرشان ادامه می‌دهند. هرچند فشار دشمنان بیشتر شود نشان‌دهنده این است که مسیر، حق است.
وی با اشاره به خطرات نفوذی‌ها در کشور تشریح کرد: در این شرایط سخت بایستی به نفوذی‌ها دقت بیشتری کنیم و آنها را از میدان حذف کنیم. نفوذی‌ها اهل عمل نیستند و زمان جنگ اثری از آنان نبود. آن‌ها به دنبال ایجاد اختلاف و بدخواه افراد انقلابی هستند. یکی دیگر از خصوصیات نفوذی‌ها ترسو بودن آن‌هاست؛ وقتی افرادی مثل ترامپ تشر می‌زنند، رنگ می‌بازند. این چنین افراد همیشه به دنبال این هستند تا با زبانشان و رسانه‌هایی که در اختیارشان است به مؤمنین کنایه بزنند. این افراد در غالب فعال سیاسی به دنبال ثروت‌اندوزی هستند و پشت سر ژست سیاسی‌شان منافعی وجود دارد.
نماینده مردم محلات با اشاره به لزوم وحدت در این برهه گفت: قرآن کریم می‌فرماید امدادهای الهی زمانی نصیب شما خواهد شد که دچار سستی و انحراف نشوید.

لزوم جلوگیری از ورود آلات موسیقی به مجالس ترحیم
حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به برگزاری نوع جدیدی از مراسم ختم گفت: مرگ حق است و مراسم ختم و تشییع باید برای ما عبرت و یادآوری معاد باشد اما امروزه ما غفلت می‌کنیم و اخیرا آلات موسیقی هم وارد این جلسات شده است. این‌چنین کارها هیچ سودی برای میت ندارد؛ بنده از مصیبت‌دیدگان می‌خواهم با دعوت یک واعظ از ترویج این کار غلط جلوگیری کنند.
وی افزود: شهرستان محلات حدود ۵۳ نفر آزاده داشته است که هر کدام گنجینه‌ای برای شهرستان هستند. آزادگان با نفس اماره مبارزه کردند. این اسرای ما بودند که دشمن را به اسارت گرفتند. ما مدیون آزادگان هستیم زیرا این‌ها روحیه دشمن را شکستند. توکل اسرای ما در آن شرایط مثال‌زدنی است.

مذاکره باید برای رفع مشکل باشد
این مقام مسئول اظهار کرد: حجت‌الاسلام ابوترابی، سید آزادگان شعار معروفی داشتند؛ «پاک‌باش و خدمتگزار». این جمله بایستی بالای سر تمام مسئولین نصب شود تا بدانند که ارباب رجوع، ارباب است نه مقام مسئول. مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره ممنوع است. ممنوعیت مذاکرات چند دلیل دارد؛ آنها به دنبال تحقیر ما هستند چون انقلابیون ما مانند انقلابیون فرانسه دچار ارتجاع نمی‌شوند. مذاکره همیشه برای رفع مشکل است اما آمریکایی‌ها در مذاکره به دنبال پذیرش نظم مورد تأیید آمریکا از سوی ما هستند؛ نظمی مورد تایید آمریکاست که در آن آمریکا آقای تمامی کشورهاست که این مورد قبول ما نیست.
وی افزود: مذاکره باید به صورت برد-برد باشد اما آمریکایی‌ها از اول به دنبال منافع خود هستند. یکی از افسران اسبق سیا در نشست اندیشکده شورای سیاستگذاری خاورمیانه می‌گوید که ایرانی‌ها در حال تغییر DNA خاورمیانه هستند. مواضع صریح ایران در برابر آمریکا باعث شده که روحیه موضع‌گیری در برابر آمریکا در دیگر کشور‌های خاورمیانه تکثیر شود و آن‌ها نیز در برابر آمریکا، خودی نشان دهند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با تأکید بر لزوم توازن در مذاکره گفت: آمریکایی‌ها همیشه به دنبال قلدری هستند و بایستی یک توازن در میز مذاکره به وجود آید. ترامپ و همراهانش خود را بالاتر از بشر و به نوعی فوق بشر می‌دانند و ما را با خودشان هم‌اندازه نمی‌دانند. آمریکایی‌ها اهل خدعه هستند و این امر را در برجام ثابت کردند.
وی با اشاره به بسته ارزی دولت گفت: دولت بایستی با متخلفین دانه‌درشت برخورد کند. ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی ما مربوط به ۱۰۸ نفر است این در حالی است که کل معوقات بانکی ۱۲۵ هزار میلیارد تومان است. چرا با این ۱۰۸ نفر برخورد نمی‌شود؟ چرا با واردکننده هزاران خودرو برخورد نمی‌شود؟

دولت مسئولیت‌ها را به جوانان بسپارد
حجت‌الاسلام سلیمی در پایان تصریح کرد:۱۹۰ نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور نامه نوشتیم که تیم اقتصادی خود را عوض کند زیرا مردم در فشار هستند. قحط‌الرجال که نیست، بعضی از آقایان ۲۸ سال وزیر و ۷-۸ سال معاون وزیر بوده‌اند در دوران وزراتتان وضع مملکت را به اینجا رساندید، کفایت می‌کند. ما از شما تقدیر هم می‌کنیم فقط اجازه دهید که جوانان به میدان بیایند. قبل از اینکه شورای نگهبان قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصویب کند به افکار عمومی احترام کنید و اجازه دهید جوانان بر سر کار بیایند. همان جوانانی که در انرژی هسته‌ای، نانو و عرصه هوافضا معجزه کردند، در اقتصاد هم به نحو احسن عمل خواهند کرد. دولت بایستی از همه سلائق استفاده کند. یک سویه عمل کردن در انتصاب‌ و انتخاب‌ها حاصلی جزء وضع کنونی ندارد. قوه قضاییه وارد عمل شود و با مفسدان اقتصادی برخورد و در برخورد با مفسدان اقتصادی مماشات نکند. رهبری دست قوه را باز گذاشته است و ما انتظار برخورد داریم.
انتهای پیام

captcha