انتشار چهار اثر جدید با موضوع ادبیات اردوگاهی و دفاع مقدس
کد خبر: 3739180
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

انتشار چهار اثر جدید با موضوع ادبیات اردوگاهی و دفاع مقدس

گروه ادب ــ مسئول دفتر مطالعات و ادبیات فرهنگ پایداری امور استان‌های حوزه هنری از انتشار چهار اثر جدید با موضوع ادبیات اردوگاهی و دفاع مقدس که توسط مراکز استانی این نهاد تولید شده‌اند خبر داد.

محمد قاسمی‌پور، مسئول دفتر مطالعات و ادبیات فرهنگ پایداری امور استان‌های حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ طی سال جاری کتاب‌هایی را که در مراکز استان‌ها تولید و تایید شده بود در انتشارات سوره مهر به چاپ رساندیم که از این جمله می‌توان به «تاکسی سرویسی برای فاو» اشاره کرد که هنوز خبر آن اعلام نشده است. این اثر به خاطرات خودنوشت محمد بلوری اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه تاریخ شفاهی و موضوعات انقلاب اسلامی از محورهای اصلی نگارش اثر در مراکز استانی حوزه هنری است، افزود: «سهم من از عاشقی» نیز که هنوز خبر انتشار آن اعلام نشده است به خاطرات جانباز رمضانعلی کاووسی از شهرضای اصفهان اختصاص پیدا کرده است.

به گفته قاسمی‌پور،‌ «مگر شما ایرانی نیستید؟» اثر دیگری است که خاطرات عباس رئیسی از اصفهان را شامل می‌شود. جدیدترین اثری که هفته گذشته توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید، «PW» است که شامل خاطرات یکی از آزادگان گیلانی است.

وی اظهار کرد: پیش از این و تا سال 79، فرایند تحقیق، نگارش و تولید آثار مرتبط با خاطرات همه به صورت متمرکز در حوزه هنری تهران انجام می‌شد. دفتر حوزه هنری استان تهران فعالیت آموزش، پشتیبانی محتوایی، مشاوره تعریف و تحقیق و کارشناسی نقد و بررسی را برعهده دارد.

قاسمی‌پور گفت: آثاری که در سطح استان تایید می‌شوند،‌ با گستره جغرافیایی استانی به چاپ می‌رسند و کتاب‌هایی که از سوی دفتر حوزه هنری مرکزی مورد تایید قرار می‌گیرند برای چاپ به انتشارات سوره مهر ارائه می‌شوند.

انتهای پیام

captcha