جای خالی اخلاق حرفه‌ای در دوره‌های آموزشی
کد خبر: 3739182
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
قلاوند مطرح کرد:

جای خالی اخلاق حرفه‌ای در دوره‌های آموزشی

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از اجرای دوره‌ مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای ساکنان ۱۳ روستای استان خبر داد و گفت: جای اخلاق حرفه‌ای در دوره‌های آموزشی خالی است.

 جای خالی اخلاق حرفه‌ای در دوره‌های آموزشی

به گزارش ایکنا از لرستان، رحمان قلاوند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان، در سخنرانی پیش‌از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، اظهارکرد: در ۲۶ مرداد سال ۶۹ اولین گروه از آزادگان سرفراز میهن از بند زندان‌های خوف‌ناک و اردوگاه‌های صدامی که کمترین حقوق انسانی در آن‌ها رعایت نمی‌شد آزاد شدند.
وی روز ورود آزادگان به میهن اسلامی را یادآور روزهایی دانست رزمندگان جانفشانی کردند تا امروز با غرور دینی به خواسته‌های غیرانسانی استکبار نه بگوییم، خاطرنشان کرد: کلیپ‌هایی از اعمال شکنجه رژیم بعث عراق پخش می‌شود تنها گوشه‌ای از آزار و اذیت آزادگان است این در حالی است که ساعت‌ها یک نفر را به جرم دفاع از کیان اسلامی زیر بار کتک قرار می‌دادند.

نماز جمعه از ارکان مستحکم اسلام
قلاوند نماز جمعه از فرایض دینی دانست که در کلام ائمه اطهار به‌عنوان یکی‌از ارکان مستحکم اسلام به‌شمار می‌رود و گفت: نماز جمعه اجتماع مسلمین برای همفکری در مسائل مهمه است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان تصریح کرد: وظیفه اندیشمندان و اهل قلم این است تا پیچیدگی مسائل بر سایر مسائل سایه نیندازد چراکه
امروز با تحریم‌های آمریکا و برخی استکبار به اشکال مختلف هستیم و وطیفه مؤمنان استقامت در برابر ناملایمات است.
وی یکی‌از ابزارهای دشمن را استفاده از روش‌های جنگ‌های نرم برشمرد و گفت: در شرایط امروزی باید هوشیار باشیم و رو به جلو حرکت کنیم.
قلاوند با تاکید بر ضرورت توانمندسازی نیروی جوان گفت: مهم‌ترین بُعدی که در جوامع موفق دنیا به آن پرداخته شده پرورش نیروی انسانی به معنای اخص کلمه است این در حالی‌است که جامعه‌ای که ساماندهی نیروی انسانی آن وارداتی باشد، خروجی آن منطبق بر نیازهای بومی نیست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از اجرای دوره‌ مهارت‌های فنی و حرفه ای برای ساکنان ۱۳ روستای استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای اجرای عدالت آموزشی در سطح روستاهایی که به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در نظام آموزشی به اخلاق حرفه‌ای نیاز داریم، ادامه داد: جای اخلاق حرفه‌ای در نظام آموزشی حالی است چراکه ما به نظام آموزشی نیاز داریم که فارغ‌التحصیل آن خود را تافته جدابافته از مردم حساب نکند.

خروجی آموزش باید به درد جامعه بخورد
وی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاری آموزشی از شش سالگی برای فرزندان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: توانمندی برای حل مشکلات جامعه در فارغ‌التحصیلان ایجاد شود تا خروجی آموزش به درد جامعه بخورد.
وی با اشاره به این‌که در حوزه آموزش‌های مهارتی، نظام آموزش خود را بر نیازهای جامعه منطبق کند، خاطرنشان کرد: چه‌قدر از دوران متوسطه اول فرزندان صرف آموزش یک زبان خارجه می‌شود.
قلاوند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را یکی‌از بخش‌هایی در جامعه دانست وظیفه توانمندسازی نیروی انسانی را برعهده دارد و با ذکر این مطلب که این سازمان از نهادهای انقلابی است که در آینده دو وظیفه داشت، افزود: یکی‌از وظایفی که آموزش فنی و حرفه‌ای برعهده داشت توانمندسازی کسانی بود که در جاهای مختلف مشغول کار بودند اما در ادامه ماموریت‌های متنوعی برای این سازمان تعریف شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از تحصیل ۲۰ درصد دانش‌آموزان ما در رشته‌ها و مقاطع فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: از اولویت‌های این سازمان توزیع عدالت آموزشی در روستاهاست چراکه ۳۵ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و اگر عدالت در روستاها توجه نشود موجب مهاجرت روستائیان می‌شود.
وی با اشاره به این‌که براساس درصد جمعیت روستایی بخشی از آموزش‌ها به سمت روستاها رفته است، اضافه کرد: در این راستا ۱۳ روستا در استان برای روستاهای پایلوت انتخاب شدند و سرشماری روستایی انجام شد و ۲۷۰۰ جویای بیکار در این روستاها شناسایی و مشاغل بومی برای آنان تعریف و گروه‌های شغلی تشکیل شد.

انتهای پیام

captcha