بررسی راهکارهای چگونگی گسترش امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه‌های عمومی لرستان
کد خبر: 3739199
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

بررسی راهکارهای چگونگی گسترش امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه‌های عمومی لرستان

گروه فرهنگی ـ راهکارهای چگونگی گسترش امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه‌های عمومی لرستان طی نشستی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان بررسی شد.

بررسی راهکارهای چگونگی گسترش امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه‌های عمومی لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در سومین جلسه ستاد امربه‌ معروف و نهی از منکر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان که جمعه، 26 مرداد در سالن اجتماعات خانه جوان لرستان برگزار شد، به تشریح نقش سازنده امر به‌ معروف و نهی از منکر و تاثیر آن در اصلاح وضعیت جامعه پرداخت و بر لزوم فعالیت تشکیلاتی منظم جهت هماهنگی هرچه بیشتر در پیشبرد فعالیت‌های این حوزه مهم دینی و فرهنگی تاکید کرد.
وی آشنایی با مراتب و قواعد امر به‌ معروف را از مهم‌ترین ویژگی‌های آمران به معروف در جامعه دانست و اظهارکرد: اگر بخواهیم در راه اصلاح جامعه گام برداریم، باید در مرتبه نخست از خودمان شروع کنیم و اگر در این زمینه به کاری که انجام می‌دهیم اعتقاد نداشته باشیم، اثربخش نخواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از عدالت به‌عنوان بهترین معروف دینی در جامعه نام برد و اضافه کرد: همگی ما وظیفه داریم که در هر جایگاهی که هستیم، عدالت را حیطه کاری خودمان جاری کنیم و در انجام وظایفی که بر عهده داریم به خوبی عمل کنیم.
علی‌حسین پازدار، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان نیز در این جلسه با تقدیر از اهتمام کارکنان کتابخانه‌های عمومی لرستان نسبت به حوزه امر به معروف و نهی از منکر، اظهارکرد: ترویج این فریضه باعث اصلاح جامعه و دوری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و همگی ما وظیفه داریم در کنار ادای تکلیف سازمانی، به تکلیف دینی و انقلابی خود که همان پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است عمل کنیم.
وی امر به‌ معروف و نهی از منکر را یک وظیفه شرعی و واجب دینی برشمرد و اظهارکرد: وجود آیات و روایات متعددی در این خصوص، نشانگر اهمیت و جایگاه والای این فرضیه دینی در تعالیم دین اسلام است و در اهمیت این موضوع همین بس که امام حسین(ع) هدف از قیام خود را برپایی امر به معروف و نهی از منکر در میان امت اسلامی بیان کرد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، ترغیب مردم و مسئولان جهت اجرای این واجب دینی در جامعه با تاکید بر تذکر لسانی را عمده‌ترین وظیفه ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و عنوان کرد: فعالیت در این حوزه محدود به افراد یا تشکیلات خاصی نیست و می‌تواند آحاد مختلف مردم جامعه را در بربگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح چگونگی شکل‌گیری ستاد «امر به معروف و نهی از منکر» و سلسه مراتب تشکیلاتی آن در کشور و استان پرداخت و بر لزوم آشنایی و رعایت اصول و مراتب انجام این فرضیه واجب دینی در جامعه تاکید کرد.
در ادامه جلسه، روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان گزارشی از اقدامات و فعالیت های کتابخانه‌های عمومی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ارائه کردند و در پایان، راهکارهای چگونگی گسترش امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه‌های عمومی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین به ارائه دیدگاه‌ها و راهکارهای خود در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام

captcha