ولایت‌پذیری شرط عزت مسلمانان است/ شعارها نباید از مرز عدالت خارج شوند
کد خبر: 3739200
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
آیت‌الله دژكام:

ولایت‌پذیری شرط عزت مسلمانان است/ شعارها نباید از مرز عدالت خارج شوند

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه اخلاف ما را در جهان كوچك می‌كند، گفت: اگر می‌خواهیم مسلمانان عزیز شوند باید حرف‌های ولایت را پذیرفت و به آن‌ها عمل کرد.

ولایت‌پذیری شرط عزت مسلمانان است/ شعارها نباید از مرز عدالت خارج شوند

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 26 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه‌ شیراز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات، گفت: اگر ایشان ولی‌امر مسلمین هستند باید اوامرشان اطاعت شود، چرا باید بفرمایند که خطوط قرمزها مراعات نشد؟
وی افزود: امام زمان(عج) برای ما نایب و رهبر تعیین کرده‌اند اما ما آن‌گونه که باید فرمان نمی‌بریم، هرجا فرمان نبردیم شکست خورده و می‌خوریم؛ اگر می‌خواهیم مسلمانان عزیز شوند باید حرف‌های ولایت را پذیرفت و به آن‌ها عمل کرد؛ اختلاف ما را در جهان کوچک خواهد کرد.

القای آرامش و قوت قلب در سخنان رهبری به مردم و دلسوزان نظام
امام جمعه‌ شیراز با بیان اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری در روز دوشنبه‌ گذشته پرمعنا و مستوفا بود، گفت: یکی از ویژگی‌های این سخنرانی آرامش و قوت قلبی بود که به مردم و دلسوزان نظام و انقلاب القا فرمودند. اگر بخواهیم بگوییم ذکر مراتبی دارد، این وجود با برکت خودش ذکر است.

شعارها نباید از مرز عدالت خارج شوند
وی وجود مقام معظم رهبری را آرامش بخش توصیف كرد و گفت: گاهی به حساب انقلابی بودن حرف‌هایی می‌زنیم که امکان دارد خارج از شرع و عدالت باشد، ما گاهی شعارهایی می‌دهیم اما باید مراقبت کرد که این شعارها از مرز عدالت خارج نشود.

مقام معظم رهبری مظهر عمل به آیات قرآن است
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه نگاه مقام معظم رهبری به امروز و فردا نیست، به پایه‌گذاری تمدن اسلامی است، گفت: در تمدن‌سازی باید متوجه باشیم که نباید کارهایمان از مرز عدالت خارج شود، خداوند به عدالت دستور داده و آقا مظهر عمل به آیات قرآن است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امروز شرق و غرب ایستاده‌اند ببینند ایران چه می‌شود، شرق هم در مقابل غرب کم آورده و چشم به ایران دوخته که چه می‌کند؛ باید مراقب بود، ایران اسلامی اساس یک تمدن خواهد بود که ان‌شاءالله چشم ما به شکوفایی آن روشن خواهد شد.

لزوم برگزاری ویژه‌های شهادت امام باقر(ع) در مساجد فارس
وی همچنین با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو، لزوم معطوف کردن توجه‌ها به امام زمان(عج) در دعای عرفه و دقت در این دعای پرمعنا، خواستار برگزاری ویژه برنامه‌های شهادت حضرت امام باقر(ع) در مساجد و حسینه‌‌های شیراز و استان فارس شد.
آیت‌الله دژكام گفت: زمان شهادت امام محمدباقر(ع) روز هفتم ذی‌الحجه است، زمانی که مدینه خلوت می‌شود، باید در مساجد و هیئت‌ها و حسینیه‌ها کاری کرد که امام زمان(عج) بگوید اگر جدم در مدینه زائر ندارد پیروانش چراغ روشن کرده‌اند.
امام جمعه شیراز در ادامه لزوم بزرگداشت شهادت حضرت مسلم‌ابن عقیل، به‌عنوان اولین شهید نهضت کربلا را نیز یادآور شد و گفت: ۲۶ مردادماه و روز آزادگان سرافراز است؛ اگر امروز به نظام جمهوی اسلامی افتخار می‌کنیم به خاطر عظمتی بود که این آزادگان در زمان اسارت و خانواده‌های آنان در آن زمان خلق کردند.
انتهای پیام

captcha