آغاز به کار بیست‌وپنجمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی در تبریز
کد خبر: 3739219
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

آغاز به کار بیست‌وپنجمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی در تبریز

گروه فرهنگی- بیست‌و پنجمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوان با حضور هنرمندان جوان از سراسر کشور عصر روز گذشته، ۲۶ مردادماه در مقبرة‌الشعرای تبریز و با گلباران مزار استاد شهریار کار خود را آغاز کرد.

 آغاز به کار بیست‌وپنجمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیین افتتاح بیست‌وپنجمین دوره جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، با حضور مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و یکصد هنرمند جوان شرکت کننده در این جشنواره، در مجموعه مقبرة‌الشعرا تبریز برگزار شد.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این آیین، ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان این دوره از جشنواره، اظهار کرد: بار دیگر شاهد رویداد بزرگ هنری در کشور هستیم که این بار کهن شهر تبریز، میزبان جوانان هنرمند از اقصی نقاط کشور است.

وی، ادامه داد: تبریز در گذر تاریخ، منشا تحولات تاریخی و فرهنگی بسیاری بوده، اکنون ٤١٠ شاعر، عارف و ادیب نامی که در طول یک هزاره گذشته زیسته اند و در مجموعه مقبره الشعرا این کهن شهر، آرام گرفته اند میزبان هنرمندان جوان و خلاق کشور است.

محمدپور، افزود: از همه کسانی که در برگزاری این جشنواره اهتمام ورزیدند تشکر و از اساتید استان که همواره ستون خیمه های هنر آذربایجان بوده اند قدردانی می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصادف بودن آیین افتتاح این رویداد هنری با سالروز بازگشت آزادگان به کشور، هنرمندان را نیز همچون آزادگان رشید، طلایه دار دوام و پایداری کشور دانست و اتکا مسیر فرهنگ و هنر را وابسته به هنرمندان خلاق و ارزنده عنوان کرد و گفت: مسیر فرهنگ و هنر کشور به وجود هنرمندان جوان خلاق و پویا تداوم خواهد داشت، با فعالیت های جوانان این کشور شاهد شکوفایی و موفقیت های ارزنده تری در سطح ملی و بین المللی خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha