۲۸ جایگاه ذبح دام برای عید قربان در البرز دایر می‌شود
کد خبر: 3739256
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

۲۸ جایگاه ذبح دام برای عید قربان در البرز دایر می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: ۲۸ جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام زنده به مناسب عید سعید قربان در این استان دایر می‌شود.

28 جایگاه ذبح دام برای عید قربان در البرز دایر می‌شود

علی‌اصغر شریفی، مدیرکل دامپزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: دامپزشکی البرز با تجهیز 28 جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام در روز عید سعید قربان آمادگی کامل دارد تا نظارت‌های بهداشتی و شرعی لازم بر سلامت و ذبح بهداشتی دام‌های قربانی اعمال کند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها این جایگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود، افزود: در این جایگاه‌ها 65 دامپزشک و بازرس بهداشتی به همراه 28 نفر از ناظران شرعی برای نظارت بر روند ذبح بهداشتی دام قبل و بعد از کشتار حضور خواهند داشت.
مدیرکل دامپزشکی البرز بیان کرد: در طول سال تعدادی مرکز رسمی عرضه بهداشتی دام دراین استان دایر است، اما به دلیل افزایش تقاضا در آستانه عید سعید قربان، جایگاه ها و مراکز جدید موقت در سراسر استان دایر می‌شود.
شریفی به مردم نیز توصیه کرد: برای پیشگیری از بروز بیماری های مشترک به‌خصوص تب کریمه، بروسلوز، کیست هیداتید حتی‌الامکان دام قربانی خود را از این مراکز تهیه و در همان محل تحت نظارت بازرسان به ذبح دام اقدام کنند.
مدیرکل دامپزشکی البرز اضافه کرد: همچنین 10 اکیپ سیار بازرسی بهداشتی در سطح استان نیز فعال هستند و مردم می‌توانند در صورتی که دام خود را در منزل قربانی می‌کنند با شماره پاسخگویی رایگان 1512 تماس بگیرند تا اکیپ‌های سیار بلافاصله در محل حضور یافته و به معاینه دام اقدام قربانی کنند.
انتهای پیام

captcha