اهمیت دعا و تأثیرات شگرف آن بر زندگی
کد خبر: 3739263
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

اهمیت دعا و تأثیرات شگرف آن بر زندگی

گروه معارف - محققان دریافتند که دعا می تواند سلامت روانی را افزایش دهد.

اهمیت دعا و تاثیرات شگفت‌آور آن بر زندگیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از «هلث لاین» زندگی ما یک جنگ روحانی عظیم است و نماز ما را آماده نبرد می کند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که دعاکردن آثار مثبتی بر زندگی و سلامت روانی افراد دارد.

اهمیت دعا در زندگی چیست؟ چرا باید دعا کنیم؟ نماز یک وسیله ارتباطی زیبا و در عین حال مهم است که نه تنها ما را به خداوند نزدیک می کند بلکه قدرتی به افراد برای غلبه بر وسوسه های این جهان را می دهد. در واقع نماز ما را در جنگ های روزانه در برابر شیطان و وسوسه هایش تقویت می‌کند.

برخی از محققان غربی بر این باورند که اثرات دعا و نماز بررفاه ذهنی، همانند مدیتیشن است که اثرات فیزیکی و معنوی بسیاری دارد.

ذکر و تسبیح به عنوان یک سلاح در برابر سلاح های مدرن در جنگ برای غلبه با دشمن خداست. نماز خواندن عامل مهمی در کاهش استرس و اضطراب و افزایش خوش بینی افراد است.

برخی از مطالعات حاکی از آن است که دعا در کاهش علائم درد و بهبود کیفیت زندگی افراد بیمار بسیار موثر است. نتایج این بررسی نشان داد گرچه نماز به عنوان درمان محسوب نمی شود اما می تواند در کنار انجام درمان های سنتی قرار گیرد. محققان عنوان کردند که ترکیبی از بهترین روش های درمانی، داشتن ایمان قوی و نماز و دعا در افزایش سلامت روحی و جسمی موثر است.

انتهای پیام

captcha