ایجاد موقوفات هنری زمینه‌ساز ترویج فرهنگ غنی وقف می‌شود
کد خبر: 3739270
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

ایجاد موقوفات هنری زمینه‌ساز ترویج فرهنگ غنی وقف می‌شود

گروه فرهنگی - بازیگر پیشکسوت اصفهانی گفت: ایجاد موقوفات و وقف‌هایی در راستای اجرای برنامه‌های هنری زمینه‌ساز بهرمندی بیشتر از ظرفیت آن در جهت ترویج فرهنگ غنی وقف می‌شود.

ایجاد موقوفات هنری زمینه‌ساز ترویج فرهنگ غنی وقف می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، هوشنگ حریرچیان اظهار کرد: کسانی که توانمند هستند، وظیفه دارند تا به نیازمندان کمک کنند و این امر نیز در همه ادیان مورد توجه قرار گرفته و پیشوایان دینی نیز در این زمینه همیشه به پیروان خود در این رابطه توصیه کرده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دعوت به امر خیر یک وظیفه دینی و اخلاقی است گفت: هر فرد که ثروتی دارد و یا توانایی دارد باید برای کمک رساندن به دیگران از آن استفاده کند و این کار در واقع ذکات ثروت و توانایی فرد محسوب می‌شود.
هوشنگ حریرچیان در ادامه با اشاره اینکه هر فردی که از نظر شخصیت فردی و اجتماعی به رشد و تعالی رسیده باشد می‌تواند با درک موضوع کمک به دیگران در این راستا قدم بردارد، تصریح کرد: انسان‌ها به صورت اجتماعی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و برای رشد و تعالی خود و جامعه خویش باید همواره تمام تلاش و کوشش خود را به کارگیرند و در جوامع پیشرفته و مترقی تمام افراد جامعه در مسائل اجتماعی مشارکت فعال دارند.
وی ادامه داد: هر فردی که در هر زمینه‌ای که توانایی باید در جهت کمک و یاری رساندن به افراد نیازمند استفاده کند و این موضوع نشان از بلوغ فردی و اجتماعی است.
بازیگر پیکسوت اصفهانی در ادامه به فرهنگ غنی وقف و تاثیرگذاری این سنت حسنه به پیشرفت و ترقی جامعه اشاره کرد و گفت: وقف امر پسندیده و مهم و همچنین باقیات و صالحاتی برای آخرت محسوب می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هنر از پتانسیل و ظرفیت زیادی در جذب مخاطب برای امور خیریه و ترویج فرهنگ وقف برخوردار است گفت: هنرمندان می‌توانند از هنر و توانایی خویش در راستای ترویج فرهنگ وقف و دعوت مردم به احسان و نیکوکاری استفاده کنند.
حریرچیان در ادامه خاطر نشان کرد: ایجاد موقوفات و وقف‌هایی در راستای اجرای برنامه‌های هنری زمینه ساز بهرمندی بیشتر از ظرفیت آن در جهت ترویج فرهنگ غنی وقف می‌شود.
انتهای پیام

captcha