کاسبان روزی حلال؛ رزمندگان میدان جهاد
کد خبر: 3739295
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

کاسبان روزی حلال؛ رزمندگان میدان جهاد

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به خودکفایی ۲۶۴۴ خانواده تحت حمایت کمیته امداد گفت: زنان و مردانی که با عرق جبین کار می‌کنند و روزی کسب می‌کنند همانند رزمندگانی هستند که در میدان جهاد حضور دارند. ‌

کاسبان روزی حلال همچون رزمندگان در میدان جهاد هستند

به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی امروز، 27 مرداد در جشن خودکفایی و توانمندی کارآفرینان و مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، اظهار کرد: زنان و مردانی که با عرق جبین کار می‌کنند و روزی کسب می‌کنند همانند رزمندگانی هستند که در میدان جهاد حضور دارند.

وی افزود: در سال‌های اخیر با زیر ورو شدن فرهنگ کشور، بسیاری از جوانان به دنبال مشاغل پشت میز نشینی بوده و از کارگری ابا دارند.

امام جمعه همدان حضرت زهرا(س) را الگویی کامل در همه زمینه‌ها برای بانوان عنوان و بیان کرد: ما روزی در جامعه رستگار خواهیم شد که عقل را در جامعه توزیع کنیم زیرا هرکاری که با مقیاس عقل طراز شود، موفق خواهد بود.
سید منصور برقعی قائم مقام کمیته امداد کشور نیز اظهار کرد: برگزاری چنین جشن‌هایی نشان می‌دهد که مشکلات و سختی‌ها در برابر عزم و اراده انسان‌ها سرتعظیم فرود می‌آورد. برگزاری چنین جلساتی برای ما و خدمتگزاران کمیته امداد و بقیه مسئولان کشور پر ازدرس است.

۳۸۰۰ شغل توسط کمیته امداد در استان همدان محقق شده است
برقعی با اشاره به آمار و گزارشات مسئولان درباره اشتغالزایی در همدان اظهار کرد: ایجاد ۳۸۱۵ شغل در همدان نشان از آن است که اگر اراده تزلزل ناپذیر برای مقابله با مشکل اشتغال باشد، با چنین سرانه ای قابل معالجه خواهد بود.
وی تاکید کرد: اگر افزایش تولید داخلی ضرورتی انکارناپذیر بوده و اگر بیکاری اصلی‌ترین صورت مساله کشور باشد، این اتفاقی که امروز در همدان رخ داده، نشان می‌دهد که امکان غلبه بر مشکل بزرگ وجود دارد.
وی تصریح کرد: کمیته امداد دستگاه اصلی ایجاد شغل در کشور نیست اما با تعریف صورت مساله برای توانمندی خانواده بزرگ خود، احساس تکلیف کرده و اشتغالزایی کرده است.
قائم مقام کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: بنا به فرموده استاندار همدان افزون بر ۱۹ هزار عنوان شغل در این استان ایجاد شده که از این تعداد، ۳۸۰۰ شغل توسط کمیته امداد محقق شده و این معادل ۲۰ درصد مشاغل ایجاد شده است.

ساماندهی و فعال کردن خیرین اشتغال در استان ها؛ از برنامه‌های این نهاد
وی عنوان کرد: اگر سازمان و نهادی که مسئولیت اصلی در حوزه اشتغال ندارد، بتواند با اراده مردم ۲۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد کند، پس مشکل اشتغال قابل حل خواهد بود.
برقعی تحقق این میزان اشتغال را حاصل تلاش و حمایت های دسته جمعی کارکنان و دستگاه‌های زیربط عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان پیگیر امور و استاندار، فرماندار، نماینده های مجلس، بانک ها و فنی و حرفه‌ای به عنوان همکاران مشارکت کننده در این امر هستند.
وی با اشاره به برنامه ششم امداد، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در عرصه مشارکت‌های مردمی در دستور کار ما قرار دارد این است که در سال‌های باقیمانده طرح ششم امداد، ساماندهی و فعال کردن خیرین اشتغال در استان ها است.
قائم مقام کمیته امداد کشور تاکید کرد: خیرین باید بدانند که ایجاد بسترهای لازم و کافی برای ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد همانند تهیه جهیزیه و سایر خدمات است.
وی یادآور شد: استان همدان به لحاظ داشتن خیرین خوشنام جزء مستعدترین استان ها برای ایجاد ظرفیت ورود خیرین در حوزه اشتغال است.
گفتنی است؛ در جشن خودکفایی کارآفرینان کمیته امداد، ۲۵۰ خانواده به نمایندگی از ۲۶۴۴ خانواده تحت پوشش حضور داشتند و به طور نمادین از بانوان مینوش دکامه ای از شهرستان نهاوند در حوزه گاوداری، مریم رمضانی از همدان در حوزه کارگاه میناکاری، فاطمه خان میرزایی از تویسرکان در حوزه تهیه غذا، فاطمه موسوی از ملایر در ایجاد تاکستان انگور، اعظم نوروزی از همدان در واحد خیاطی و نعمت الله بختیاری از رزن در حوزه تولید قطعات جلوبندی خودرو تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha