کتاب «هاب‌های شهری» منتشر شد
کد خبر: 3739297
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
به همت‌ جهاد دانشگاهی واحد اصفهان؛

کتاب «هاب‌های شهری» منتشر شد

گروه فرهنگی ــ کتاب «هاب‌های شهری» نگارش شده توسط آندره مانزن و فلوریدا دی چیامو از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان منتشر شد.

کتاب «هاب‌های شهری» منتشر شد

به گزارش ایکنا از اصفهان، تراکم پراکندگی مراکز شهری موجب شده که حمل‌ونقل عمومی نتواند در بسیاری از مسیرها با اتومبیل‌های شخصی رقابت کند. افزایش ترافیک وسایل نقلیه موتوری و اثرات منفی ناشی از آن تنها می‌تواند با ایجاد یک شبکه حمل‌ونقل عمومی و خدمات هوشمند، کارآمد و یکپارچه تعدیل و موازنه شود. رشد جمعیت و گسترش شهرها سبب شده که برنامه‌ریزان و طراحان، برای نقاط جاذب جمعیت همچون مراکز شهرها و مناطق ویژه، برنامه‌ریزی منطقی انجام دهند؛ به‌گونه‌ای که منجر به کاهش زمان و هزینه‌ سفر و ارتقای کیفیت مقاصد سفر شود.
شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی باید خدمات دقیق و درب به درب ارائه کند. دستیابی به شبکه یکپارچه، نیازمند امکانات مناسب برای جابه‌جایی بین انواع مختلف وسیله نقلیه است. تقویت، بهبود و تسهیل استفاده از وسایل نقلیه مختلف باعث ارائه خدمات بهتر برای نیازهای آینده با اجتناب از پیچیدگی زیاد شده و درعین‌حال موجب افزایش عملکرد و جذابیت می‌شود.
مبدل‌های ترافیکی شهری با ارزش بخشیدن به مسئله حمل‌ونقل، امکان تغییر نوع حمل‌ونقل بین ایستگاه‌ها را تسهیل می‌نمایند. کتاب حاضر نتایج پروژه هاب شهری را که در اروپا اجرا گردید، به‌صورت خلاصه ارائه می‌نماید. در این پروژه، گره‌های حمل‌ونقل چندسامانه‌ای در شهرهای مختلف اروپا به‌منظور شناسایی اقدامات مناسب ، مورد ارزیابی قرار گرفت.
این کتاب، هاب‌های شهری را از منظر راهبردی و عملیاتی بررسی نموده و ضمن معرفی فعالیت‌ها و کاربری‌های ترکیبی، با در نظر گرفتن گره‌های ترافیکی و نیز سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی و پیاده‌مدار و همچنین عملکرد این‌گونه مکان‌ها به‌عنوان مبدل‌های ترافیکی در نقاط خاص و ویژه شهری به لحاظ تراکم جمعیتی، به بحث پیرامون نحوه‌ پیاده‌سازی این‌گونه مکان‌ها توسط مدیران و بالأخص پیشرانان شهری می‌پردازد. این کتاب از جمله کتاب‌هایی است که برای تغییر نگرش مدیران، مشاوران، طراحان، برنامه‌ریزان و شهرسازان شهری تألیف و ترجمه گردیده است و می‌تواند شروعی جدید در نگاهی نوگرایانه در پارامترهای توسعه‌ شهری درون‌گرا باشد.
کتاب «هاب‌های شهری» توسط آندره مانزن و فلوریدا دی چیامو نگارش شده و توسط مهرداد کیهانفر و فرزاد مؤمنی به فارسی ترجمه شده ‌و انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نیز این کتاب را منتشر کرده است.
این کتاب در هشت فصل و در 166 صفحه وزیری تنظیم شده و به مبلغ 15000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
انتهای پیام

captcha