چهاردهیمن اجلاسیه سراسری مدیران حوزه‌های خواهران برگزار شد
کد خبر: 3739328
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

چهاردهیمن اجلاسیه سراسری مدیران حوزه‌های خواهران برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ چهاردهیمن اجلاسیه سراسری مدیران حوزه‌های خواهران امروز 27 مردادماه با حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در جامعه الزهراء(س) برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ در این گردهمایی که با حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، مقتدایی و عبدالکریم بهجت‌پور و مدایران مدارس حوزه خواهران برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واحدی، معاون ارتباطات وامور حوزه‌های عملیه خواهران در سخنانی با بیان اینکه مدرسه‌محوری، راهبرد اساسی در نگرش همه مسئولین و مدیران مدارس علمیه است گفت: یکی از اهداف مهم این اجلاسیه نیز تاکید بر مدرسه محوری برای تربیت دانش‌آموختگان و نیروهای لایق است. 

 معاون ارتباطات و امور حوزه‌های عملیه خواهران افزود: از ویژگی‌های عمده اجلاسیه امروز برگزاری کمیسیون‌ها و استفاده از هم فکری مدیران برای رفع نواقص و کاستی‌های در این عرصه است.

وی با بیان اینکه با تشکیل 11 کمیسیون‌ به اهداف مورد نظر می‌رسیم اظهار کرد: اگرچه اجلاسیه امروز برگزار می‌شود ولی در واقع از دوماه قبل، برنامه‌ها شروع شده و بخش جمعبندی و نتیجه نهایی امروز انجام می‌شود.

واحدی، تجلیل وتکریم از خانواده شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه‌های این اجلاس برشمرد و به جایگاه علما در متون دینی اشاره کرد و گفت: بر اساس روایات اهل بیت(ع) علما سد،  دژ و پایگاه اسلام هستند و گردهمایی امروز نیز مصداقی از این موضوع است چون علما و مؤمنین برای دفاع از دین تلاش می‌کنند.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های عملیه خواهران با تاکید بر مدرسه‌محوری است عنوان کرد: مدرسه‌محوری بر این باور است که تمام توانش را برای ارتقاء و تحول مدارس هزینه کند؛ در این مدل، مدیران و طلاب مدارس نقش اصلی را دارند و فعالانه به تبلیغ و ترویج دین و فرهنگ خواهند پرداخت.

واحدی با بیان اینکه تربیت جامع اخلاقی، علمی، بصیرتی و شئون صنفی طلبه مهمترین محور در مدرسه‌محوری است بیان کرد: اجرای درست این طرح منجربه تربیت طلاب لایق، عالم و اخلاقی خواهد شد.

تاکید بر مدرسه‌محوری

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان، مدیر نظارت و برنامه‌ریزی حوزه علمیه خواهران گفت: راهبرد مدرسه‌محوری راهبرد اصلی مدرسه علمیه خواهران است تا به رفع کاستی‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: تلاش ما استفاده از ظرفیت فضای مجازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اندیشه‌ای مدارس برای رفع کاستی‌هاست لذا مدیر حوزه خواهران با ارتباط مستقیم با مدارس به شناسایی نواقص راهبردی پرداخت.

وی افزود: کمیسیون‌های مجازی ده‌گانه از دو ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرد و محورهایی برای کمیسیون‌ها ایجاد کردیم و به یک معنا اجلاسیه از دو ماه قبل شروع شده و قرار است در این گردهمایی جمعبندی نهایی صورت بگیرد.

هاشمیان با بیان اینکه سه کمیسیون برای آموزش، دو پژوهش، یکی امور حوزه‌ها و دو کمیسیون نیز در محور تبلیغی و فرهنگی ایجاد شده است تاکید کرد: شناسایی منابع مالی پایدار و توسعه منابع، ارتقاء سیستم‌های مالی و اداری از جمله برنامه‌های برخی از این کمیسیون‌ها است.

هاشمیان بیان کرد: مدرسه‌محوری افق سال جدید در برنامه‌ریزی های حوزه خواهران است و تلاش ما بر این است که با استفاده از ظرفیت‌های میدانی از تمرکزگرایی بپرهیزیم لذا باید ظرفیت‌های تحقق در میدان عمل را بالا ببریم.

انتهای پیام

captcha