برگزاری مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن‌ در البرز
کد خبر: 3739359
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

برگزاری مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن‌ در البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: ۱۵۳ البرزی در مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن‌کریم شرکت کردند.

برگزاری مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن‌کریم در البرز

جواد ملازاده درگفت وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به برگزاری آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن‌کریم که به صورت شفاهی برگزار می‌شود، اظهارکرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم برای اولین بار در جلسه 537 شورای عالی انقلاب فرهنگی که هشتم آذر84 برگزار شد به تصویب رسید و پس از تصویب، برای اجرایی شدن به سازمان دارالقرآن‌الکریم ابلاغ شد تا به ارزیابی حافظان قرآن‌کریم و اعطای مدرک تخصصی حفظ به حافظان بپردازد.
وی افزود: این طرح به منظور ساماندهی و تسهیل خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان قرآن‌کریم تصویب شد تا هر سال حداقل یک دوره از آزمون‌ها را برای حافظان قرآن برگزار کند و براساس مواد آیین‌نامه و ضوابط تعیین شده پس از برگزاری آزمون‌ها، مدرک تخصصی حفظ را به حافظان قرآن کریم اعطا کند.
ملازاده گفت: این آزمون، هر ساله در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ 20 جز، حفظ 10 جز و حفظ پنج جز برگزار می‌شود که امسال برای نخستین‌بار رشته حفظ سه جز نیز به این آزمون افزوده شد که بر اساس فراخوان ثبت‌‌نام، این رشته مربوط به حفظ سه جز ابتدایی قرآن‌کریم بوده و به قبول‌شدگان گواهینامه استانی اعطا می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه در مرحله اول این آزمون که اردیبهشت ماه 97 در البرز برگزار شد، از مجموع شرکت‌کنندگان 386 نفر به مرحله دوم راه یافتند، افزود: آزمون مرحله اول به صورت کتبی و در سه رشته مفاهیم، ترجمه و متن آیات قرآن برگزارشد.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: در مجموع یک سوم شرکت‌کنندگان مرحله اول شامل 134 زن و 19 مرد به مرحله دوم آزمون که امروز، 27مرداد به صورت شفاهی درحال برگزاری است راه یافتند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 41 درصد از شرکت‌کنندگان مرحله دوم این آزمون نمره قبولی برای دریافت مدرک را کسب کرده‌اند، افزود: معادل‌سازی مدارک تخصصی حفظ با مدارک دانشگاهی، مدرک درجه یک حفظ قرآن معادل(دکتری)، مدرک درجه دو(کارشناسی ارشد)، مدرک درجه سه(کارشناسی)، مدرک درجه چهار(کاردانی) و مدرک درجه پنج (دیپلم) را شامل می‌شود.
ملازاده در پایان گفت: کسانی که در مرحله اول و دوم این آزمون امتیاز بسیار بالایی بگیرند می‌توانند برای کسب مدرک درجه یک و دو اقدام کنند.
انتهای پیام./

 

captcha