محفلی گرم به یاد روزهای سرد اسارت
کد خبر: 3739389
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

محفلی گرم به یاد روزهای سرد اسارت

گروه اجتماعی- آزادگان استان به مناسبت سالروز ورودشان به میهن گرد هم آمده و به بیان خاطرات روزهای اسارت پرداختند.

محفلی گرم به یاد روزهای سرد اسارت

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به مناسبت روز بازگشت آزادگان به میهن، نشست صمیمی آزادگان سپاه و بسیج با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) برگزار شد.
به نشستی ساده و صمیمی دعوت بودیم. نشستی که در آن یاد روزهای اسارت و امیدهای نهان در دل‌های پاک زنده شد.
آزادگان، یکی یکی وارد می‌شوند و با خوش و بش با یکدیگر یاد دوستی‌ها و همدلی‌های دوران اسارت را زنده کردند.
با موهای سپید، روحیه و نشاطی پر از شور جوانی داشتند که باورت نمی‌شد که سال‌هاست از روزهای جوانیشان می‌گذرد.
در این محفل صمیمی جمعی از آزادگان، با بیانی گرم و صمیمی از خاطرات روزهای سخت اما شیرین اسارت گفتند. خاطراتی که در خود دنیایی از ایمان و اعتقاد را به همراه داشت.
آنان آن چنان از روزهای سخت اسارت سخن می‌گفتند که گویی نیروهای صدام در اسارت آنان بوده‌اند.
تنها نکته غم انگیز مشترک آنان از آن دوران، شنیدن خبر تلخ فوت امام راحل بود که حتی سخن گفتن از آن هم آنان را به گریه انداخت.

محفلی گرم به یاد روزهای سرد اسارت
درس عملی ایستادگی و مقاومت در مکتب آزادگان
سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در این مراسم اظهار کرد: کسانی که کمر همت بستند که اسلام را یاری کنند و در راه انجام رسالت خود از هیچ چیز نمی‌ترسند وصف حال آزادگان است.
وی با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، مایه عزت و افتخار جمهوری اسلامی هستند، افزود: سرتعظیم در مقابل دشمنان فرود نیاوردن از تاکیدات مقام معظم رهبری است.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان، تصریح کرد: راستای این کنگره 150 جلد کتاب تالیف و 50 فیلم و مستند ساخته شده و دانشنامه دفاع مقدس استان به مراحل خوبی رسیده است.
قاسمی با بیان اینکه آزادگان ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان را در عمل اثبات کردند، اظهار کرد: برای حل مشکلات آزادگان بسیار تلاش کرده‌ایم اما بعضی از این مشکلات در دست سپاه نیست.
وی یادآور شد: اگر راه امام راحل را ادامه دهیم و ولایت پذیر باشیم می‌توانیم این حکومت جمهوری اسلامی ایران را به صاحب اصلی آن امام زمان(عج) تحویل دهیم.

محفلی گرم به یاد روزهای سرد اسارت
ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 آزاده را تقدیم انقلاب کرده‌ است که از این تعداد حدود 240 آزاده از خراسان‌جنوبی هستند.
همچنین در طول دوران جنگ تحمیلی، دو هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

 انتهای پیام

 

captcha