تأمین ارز بیماران خاص و صعب‌العلاج و سرطان در اولویت
کد خبر: 3739456
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

تأمین ارز بیماران خاص و صعب‌العلاج و سرطان در اولویت

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص تامین ارز بیماران سرطانی گفت: هر ارزی از هر منبعی به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کند، بدون تردید با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج نظیر سرطان تخصیص خواهد یافت.

تأمین ارز بیماران خاص و صعب العلاج و سرطان در اولویتبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور، سخنگوی این سازمان در خصوص برخی مطالب منتشره در خصوص تامین ارز بیماران سرطانی گفت: هر ارزی از هر منبعی به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کند، بدون تردید با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج نظیر سرطان تخصیص خواهد یافت و متاسفانه هر چقدر هم که خوشبین باشیم از برخی اظهار نظر‌ها بوی منیت و غرض استشمام می‌شود و این رفتار‌ها خصلتی است.

وی افزود: اینکه هنوز برخی تعریف بیماری خاص و تفاوت آن را از بیماری نادر نمی‌دانند، اینکه هنوز تفاوت سرطان و بیماری‌های صعب العلاج را از بیماری خاص نمی‌دانند، اینکه نمی‌دانند مصادیق بیماری‌ها خاص را قانون‌گذار تعیین می‌کند و اینکه هر حرفی و هر ناروایی برای ارضای شخصی و نفسانی گفته شود و اینکه ابایی از در زمین دشمن بازی کردن و تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های معاند نداشته باشیم به احوال شخصیه و تقوای افراد باز می‌گردد و ملک و ملت با وجود برخی دوستان، نیاز چندانی به دشمن نخواهد داشت.

جهانپور همچنین افزود: در جای دیگری بحث اثربخشی دارو‌های شیمی درمانی را افرادی مطرح کرده‌اند و گفته‌اند که مطالعات حیوانی و سلولی و بالینی دارو‌های شیمی درمانی تولید داخل را ندیده‌ایم، گویی که ادعای کشف و یا اختراع داروی جدید کموتراپی در ایران شده و مولکولی دولوپ شده که عزیزان ما منتظر مطالعات حیوانی و سلولی آن هستند! در این موارد باید قضاوت را به اهل فن واگذار کرد و پرسید و ارزش این گفتار و آشنایی گوینده با روال کارآزمایی بالینی و تایید دارو‌های مشابه سازی شده و ... از همین کلمات مشخص هست.

انتهای پیام
captcha