برگزاری جشنواره «نشان محبت» در همدان
کد خبر: 3739468
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

برگزاری جشنواره «نشان محبت» در همدان

گروه فرهنگی - رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان از برگزاری جشنواره «نشان محبت» در همدان با محوریت تبیین سیاست‌های ستاد عتبات در کشور عراق خبر داد.

برگزاری جشنواره «نشان محبت» در همدان

محمد علی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: از آنجا که محور فعالیت‌های این مجموعه خیر محور است این مجموعه در نظر دارد از خیرین حرم ساز تقدیر کند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان افزود: جشنواره «نشان محبت» با حضور هنرمندان مطرح کشوری، شخصیت‌های استانی، خیرین و آحاد مردم ولایتمدار استان همدان، شهریور ماه سال جاری، در مرکز استان برگزار می‌شود.
بادامی اضافه کرد: در این مراسم، خیرین و معتمدین، پزشکان، مهندسین، اصناف پیرغلامان و هرآنکه به نحوی با دستگاه اهل بیت(ع) در ارتباط است حضور خواهد داشت که علاوه بر تقدیر از خیرین حرم‌ساز، وضعیت حرم ائمه اطهار در عراق قبل و بعد از رژیم صدام نیز تشریح خواهد شد.
وی گفت: تبیین سیاست‌های ستاد عتبات در کشور عراق علاوه بر مسائل امنیتی، سیاسی و ... در بخش حفظ شعائر دینی و اسلامی و پاسداشت حرم مطهر و جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات خیرین و متبرعین جهت مساعدت به توسعه اعتاب مقدسه در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

افتتاح 110 هزار متر مربع از صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف همزمان با عید غدیر خم
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان ادامه داد: همزمان با روز عید غدیر خم، 110 هزار متر مربع از 220 هزار متر مربع صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف افتتاح و به متولیان حرم تحویل داده خواهد شد.
بادامی عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که صفر تا صد آن به دست ایرانیان سپرده شده است، ساخت صحن بزرگ صحن عقیله بنی‌هاشم(س) با زیر بنای 5 هزار متر مربع در کربلای معلی است که بیش از 165 هزار متر مربع آن ساخته شده است و پیش بینی می‌شود تا سال 1400 به پایان برسد.
وی ابراز کرد: پروژه سوم، ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) با کاهش قطر ستون‌های اطراف ضریح مطهر حضرت امام حسین(ع) با عملیات فنی و مهندسی است که با توجه به ساخت و سازهای جدید در کربلا دید گنبد در حال محو شدن است بنابراین گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) 7.5 متر مرتفع می‌شود.

اجرای طرح خشت‌های آسمانی برای پروژه ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع)
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان از طرح خشت‌های آسمانی برای اجرای پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) با پرداخت مبلغ 30 میلیون ریال برای هر خشت طلا را از برنامه‌های این ستاد برای تسهیل در مشارکت مردم در این امر معنوی بیان کرد.
بادامی با اشاره به اینکه برای هر خشت طلا یک سند افتخار به خیرین اعطا می‌شود گفت: اهالی شهید پرور و ولایت مدار استان همدان، در هر سه پروژه به خوبی نقش آفرین بوده اند، مبلغ جمع آوری شده از استان به مجموعه ستاد عتبات نیز به زودی اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه پول هزینه شده برای ساخت پروژه مجدد برای تهیه امکانات زیربنایی همچون سیمان، بلوک، لوازم گرمایشی و سرمایشی و ... به کشور باز می‌گردد گفت: بسیاری از دوستداران اهل بیت(ع) به صورت افتخاری بدون دریافت حق‌الزحمه، ماه‌ها به کارگری، معماری، ساخت و ساز و ... مشغولند.
بادامی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی در جهت توسعه حرم ائمه اطهار(ع) جمع آوری می شود بیان کرد: طی 10 سال گذشته 2 هزار و 200 نفر از استان همدان در حرم 4 گانه امامین علیهاسلام مشغول به فعالیت و ساخت و ساز بوده‌اند تا بتوانند با کمک‌های مردمی به نحو احسن هنر اسلامی و ایرانی را در این اماکن مقدس به نمایش بگذارند.
انتهای پیام

captcha