افتتاح مدرسه عزت‌الله انتظامی در ایلام/ مدرسه‌سازی؛ آسمانی‌ترین نقش عزت سینمای ایران
کد خبر: 3739471
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

افتتاح مدرسه عزت‌الله انتظامی در ایلام/ مدرسه‌سازی؛ آسمانی‌ترین نقش عزت سینمای ایران

گروه جامعه ــ مدرسه استاد مرحوم عزت‌الله انتظامی در شهر ایلام تا آذرماه سال جاری افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد‌رسید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه‌ساز، مدرسه استاد مرحوم عزت‌الله انتظامی که با مشارکت این هنرمند وارسته در خیابان عدالت شهر ایلام در حال ساخت است تا آذرماه سال جاری افتتاح شده و به بهره برداری خواهد‌رسید.

این مدرسه در میدان شهدا که از نقاط پرتراکم دانش آموزی شهر ایلام محسوب می‌شود، احداث شده و در اختیار دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی قرار خواهد‌گرفت. 

زنده یاد عزت الله انتظامی در سال 94 با انعقاد تفاهم نامه‌ای برای ساخت این واحد آموزشی در شهر ایلام اعلام آمادگی کرد و با مشارکت این هنرمند فقید، عملیات ساخت مدرسه از سال 1395 در شهر ایلام آغازشد و تا آذرماه سال جاری این مدرسه به بهره برداری خواهد‌رسید. 

در پی فوت این هنرمند وارسته محمدرضا قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران دلنوشته زیرا منتشر کرده است:

زنده یاد عزت الله انتظامی در مردادماه سال 1394 به صف خیرین مدرسه ساز پیوست. مدرسه اهدایی با مشارکت این هنرمند فقید تا ماه‌های آینده در شهر ایلام افتتاح و طلیعه‌ای بر آثار ماتأخر این چهره برجسته هنری کشور خواهدشد. قرار گرفتن نام استاد انتظامی در میان خیرین مدرسه ساز یک اتفاق مبارک است و دامنه تأثیرگذاری این شخصیت فقید هنری در توسعه فرهنگ مدرسه سازی را دوچندان خواهد کرد. ضمن پاسداشت نام و یاد مرحوم انتظامی به عنوان یک هنرمند فرهنگ ساز و یک خیر مدرسه ساز؛ در قطعه زیر آثار هنری برجسته استاد طی 70 سال فعالیت هنری استاد را مرور کرده‌ایم.

«سلام بر «عزت» سینمای ایران؛ هموکه اهالی هنر «آقای بازیگر»ش می‌خوانند و مردم کوچه و بازار، هنرمندی مردمی؛ و این دومی عیار و اعتباری افزون بر دیگر سجایای پسندیده استاد دارد.

امروز می‌خواهیم روایتی ماندگار از بزرگ مردی را مرور کنیم که طی قریب به 70 سال فعالیت هنری خود «پستچی» انتقال فرهنگ و تمدن یک ملت بزرگ بوده است. مردی که مردانگی «ستارخان» رابه سرانگشت هنرمندی «کمال الملک»  به خاطرات «شیرسنگی» «در مسیر تندباد» فراز و نشیب‌های این سرزمین به تصویر کشید و در«سایه خیال» «هامون» «جایی برای زندگی» را تفسیر کرد.

او نقشه «راه آبی ابریشم» را بر سر دست گرفت و در «چهل سالگی» در «مینای شهر خاموش» «شب تاریک» را به  «روز فرشته» پیوند زد.

او از اعماق کوچه پس کوچه‌های فرهنگ و تاریخ این کهن سرزمین، راوی «صادق» «خانه خلوت» و «خانه ملکوت» شد و هیچگاه «خانه‌ای روی آب» نساخت و «بازیچه»  خط و خال دلفریب «باد و شقایق» نشد.

مداومت استاد در حفظ اصالت فرهنگی نیز ستودنی است. آقای بازیگر در «گراند سینما» بر «کشتی آنجلیکا» نشست ولی هیچگاه از «جنگ نفتکش‌ها» و «خانه عنکبوت» دشمنان این سرزمین غافل نشد، چه آنکه او به «جایی برای زندگی» در «زادبوم» هویتی خود می‌اندیشید.  او «غبارنشین‌هایی» را نشانمان داد که همچون «جهان پهلوان تختی» یا علی گفتند و جاودانه شدند. مدرسه سازی، آسمانی‌ترین نقش عزت سینمای ایران بود و عجبا که در «روز واقعه» این معنا تحقق یافت و او «قیامت عشق» را در «ملکوت» معنا کرد. ما نیز خوبی‌های او را برای همگان روایت خواهیم کرد، همچون خاطرات «مدرسه ای که می‌رفتیم»  یادش گرامی باد.

 انتهای پیام

captcha