ویرایش و تأیید اطلاعات ۳۴۸۱ رقبه در سامانه جامع موقوفات هرمزگان
کد خبر: 3739481
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

ویرایش و تأیید اطلاعات ۳۴۸۱ رقبه در سامانه جامع موقوفات هرمزگان

گروه اجتماعی - معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره کل اوقاف استان هرمزگان از ویرایش و تأیید اطلاعات پایه بیش از ۳۴۸۱ رقبه در سامانه جامع موقوفات خبر داد.

 

ویرایش وتایید اطلاعات ۳۴۸۱ رقبه درسامانه جامع موقوفات استان هرمزگان

حسین صفری، معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره کل اوقاف استان هرمزگان در گفت و گو با ایکنا از هرمزگان، گفت: وقف درواقع همان صدقه جاریه است و راه خدمت به مردم و گره‌گشایی مشکلات و سروسامان دادن به وضعیت عادی و فرهنگی آنان است.
صفری با اشاره به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند وقف یک‌ نهاد ممتاز دینی است، اظهار کرد: تاکنون ۳۴۸۱ اطلاعات‌پایه رقبایت در استان هرمزگان به‌روزرسانی و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت‌شده است.
صفری با اشاره به وجود موقوفات متعدد و متنوع در استان است، افزود: در اجرای این پروژه تاکنون ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس، بندرلنگه ، بستک و قشم بیشترین و بالاترین عملکرد را داشته‌اند.
وی افزود: این طرح اطلاعات بازنگری می‌شود، بخش‌های ناقص تکمیل می‌شود، برخی از رقبات از ابتدا در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت می شود و اطلاعات بعضاً نادرست اصلاح خواهد شد.
صفری افزود: اطلاعات موجود در این سامانه که مربوط به سال های گذشته است نیاز به غربالگری، اصلاح و تکمیل دارد.
معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره کل اوقاف استان هرمزگان در پایان بیان کرد: در حال حاضر ثبت کلیه اطلاعات پایه رقبات در شهرستان حاجی آباد به اتمام رسیده است.  

انتهای پیام

captcha