اعلام جزئیات ویژه‌برنامه‌های روز عرفه در حرم مطهر رضوی
کد خبر: 3739490
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

اعلام جزئیات ویژه‌برنامه‌های روز عرفه در حرم مطهر رضوی

گروه فرهنگی ــ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از آمادگی کامل حرم مطهر رضوی برای برگزاری ویژه برنامه‌های روز عرفه خبر داد و جزییات برگزاری این برنامه معنوی را اعلام کرد.

اعلام جزئیات ویژه برنامه‌های روز عرفه در حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی آستان نیوز حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، با اشاره به اعلام ویژه برنامه‌های روز عرفه حرم مطهر رضوی پرداخت و اظهار کرد: به مناسبت 9 ذی الحجه، روز عرفه، روز نیایش با پروردگار متعال ویژه برنامه‌های بارگاه منور امام رضا(ع) سه‎شنبه، 30 مرداد ماه، از ساعت 16 تا 19 با مرکزیت صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار می‎شود.

وی افزود: در ابتدای این برنامه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی به ایراد سخنرانی و در ادامه محمود کریمی به قرائت دعای عرفه می‌‏پردازد.

حسینی با اشاره به اینکه صوت و تصویر این برنامه به صورت سراسری در تمام اماکن متبرکه پخش خواهد شد، گفت: پس از قرائت دعای عرفه و اقامه نماز مغرب و عشاء چند تن از مداحان خاندان عصمت و طهارت در مصیبت «مسلم بن عقیل» و «هانی ابن عروه» به روضه خوانی و مرثیه سرایی می‎پردازند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور گسترده زائران برای بهرمندی از دعای عرفه، به تعداد کافی کتب ادعیه و دعای عرفه تدارک دیده شده که در روز عرفه در چندین نقطه از حرم مطهر امام رضا(ع) توزیع خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: عرفه روزی است که خداوند بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر از دیگر اوقات است.

انتهای پیام

captcha