درخواست الوفاق بحرین برای آزادی فوری عالم دینی برجسته
کد خبر: 3739507
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

درخواست الوفاق بحرین برای آزادی فوری عالم دینی برجسته

جمعیت الوفاق بحرین در سومین سالگرد بازداشت شیخ حسن عیسی، از روحانیون برجسته آزادی فوری او را خواستار شد.

 به گزارش ایکنا؛ ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری المنارنوشت: جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه مخالف دولت در این کشور آزادی فوری و بدون قید و شرط شیخ حسن عیسی، از رهبران الوفاق و تمامی زندانیان سیاسی در این کشور را خواستار شد.

جمعیت الوفاق در سومین سالگرد بازداشت شیخ حسن عیسی تاکید کرد به چهره‌های مذهبی و سیاسی اهانت شده و آنها در معرض خطر هستند، بازداشت آنها در چارچوب انتقامگیری انجام می‌شود و ارتباطی با قانون ندارد.

الوفاق در ادامه تاکید کرد، آنچه شیخ حسن عیسی با آن مواجه است انتقام‌گیری از سابقه سیاسی و فکری او و نقش و جایگاه اجتماعی‌اش است، او در آخرین انتخابات پیش از آغاز جنبش مردمی بزرگ سال ۲۰۱۱ بالاترین آراء را با بیش از ۹۳ درصد به دست آورد، علاوه بر این او خواستار تحول دموکراتیک، عدالت اجتماعی، کرامت و احترام به اصول حقوق بشر بوده است و تمامی اتهاماتی که علیه او مطرح شده، بر اساس تبلیغات دروغینی با انگیزه‌های سیاسی هستند که هدف از آنها روشن است.

این جمعیت در ادامه تاکید کرد، شیخ عیسی از مهم‌ترین و برجسته ترین چهره‌هایی است که خواستار اعتراضات مسالمت‌آمیز در بحرین است، حبس چنین شخصیتی با این میزان از محبوبیت ملی نشانه‌ای از شکست گزینه‌های قدرت و تلاش برای فرار رو به جلو است و این امر محفل سیاسی بحرین را پیچیده‌تر کرده و فاصله به وجود آمده میان مردم و حاکمیت را افشا می‌کند.

الوفاق در پایان تاکید کرد، بازداشت شیخ حسن عیسی به منزله استمرار سیاست انتقام‌گیری سیاسی از مخالفان حاکمیت است و احکامی که تقریبا هر روز در بدترین شکل عدالت دروغین صادر می‌شوند، صرفا احکامی سیاسی بوده و هرگز نمی‌توانند جنبش مشروع مردم را متوقف کنند.

انتهای پیام

captcha