آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور
کد خبر: 3739525
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور

گروه اجتماعی ــ معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی در مهرماه 97، گفت: در 500 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور دانشجو پذیرش می‌شود.

آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، محمدعلی اخوان بهابادی، امشب27 مرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال 71 در کشور تاسیس شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی با یک هدف خاصی و متمایز با سایر دانشگاه‌ها ایجاد شده است، افزود: استفاده از ظرفیت و پتانسیل تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی در کشور و استفاده از ظرفیت محیط کاری موجود و ارائه آموزش‌های لازم به دانشجویان از اهداف این دانشگاه است.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور هدف اصلی دانشگاه را مهارت‌آموزی دانست و تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 74 نخستین پذیرش دانشجو را انجام داده است.
بهابادی بیان کرد: در حال حاضر حدود 600 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها متناسب با مزیت‌های منطقه‌ای ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه ستاد دانشگاه نیز در تهران وجود دارد که بر واحدهای استانی نظارت می‌کند، خاطرنشان کرد: در مجموع 562 مرکز علمی کاربردی در کشور وجود دارد که از این تعداد هشت مرکز در خراسان جنوبی وجود دارد.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: از 562 مرکز علمی کاربردی در کشور تعداد 50 مرکز وابسته به نیروهای نظامی و انتظامی، 287 مرکز خصوصی، 217 مرکز عمومی و 23 مرکز نیز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند.
اخوان بهابادی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با 400 هزار دانشجو و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با 200 هزار دانشجو در رشته‌های مهارتی دانشجو تربیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در این دانشگاه به مهارت‌آموزی تاکید بسیاری شده است، گفت: آنچه که در قانون برنامه ششم توسعه آمده، سهم دانشجویان مهارتی از مجموع دانشجویان کشور از 20 درصد که در ابتدای برنامه است باید به 30 درصد در پایان برنامه ششم توسعه برسد.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در حال حاضر 4 میلیون و 300 هزار دانشجو در کشور وجود دارد، افزود: باید بتوانیم بر اساس ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای رشته‌هایی را ایجاد کنیم که به اشتغالزایی و مهارت‌زایی کمک کند و به تکلیف تعیین شده در قانون ششم توسعه نزدیک کند.
اخوان بهابادی اظهار کرد: در حال حاضر استان خراسان جنوبی دارای 44 هزار و 500 دانشجو است که از این تعداد، 2700 دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی و کاربردی دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ازائه می‌شود، گفت: 829 رشته مهارتی در کاردانی و کارشناسی به تصویب رسیده که منتج به مقطع می‌شود.
معاون دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با بیان اینکه عمده داوطلبان دانشگاه شاغلین دستگاه‌های اجرایی هستند، گفت: علاوه بر دوره‌های کاردانی و کارشناسی، دوره‌های کوتاه تحت عنوان تک درس و تک پودمان ارائه می‌شود و علاقمندان می‌توانند در یک زمینه تخصصی مهارت کسب کنند.
اخوان بهابادی با بیان اینکه 60 درصد دروس دانشگاه عملی است، تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه دولتی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی در مهرماه 97، اظهار کرد: در 500 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور دانشجو پذیرش می‌شود.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در مجموع 5342 کد رشته محل کاردانی و کارشناسی وجود دارد که از این تعداد کد رشته محل، 63 درصد کاردانی و 37 درصد کارشناسی است.
اخوان بهابادی با بیان اینکه پذیرش دانشجو از طریق سازمان سنجش از روز 22 مردادماه آغاز شده است، افزود: پذیرش کاردانی از 22 تا 28 مردادماه و کارشناسی از 29 مرداد تا چهار شهریورماه انجام می‌شود.
وی بیان کرد: نتایج پذیرش تا دهه پایانی شهریورماه اعلام می‌شود و انتخاب واحد صورت می‌گیرد و از ابتدای مهرماه نیز کلاس‌های درس آغاز خواهد شد.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سازمان سنجش سال گذشته در آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های تابع وزارت علوم غیر از دانشگاه آزاد حدود 14 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی دانشگاه در کارشناسی ارشد پذیرفته شدند که از این تعداد 20 درصد در دانشگاه‌های سطح یک پذیرفته شدند.

انتهای پیام

captcha