آغاز به کار دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه و میراث فرهنگی در کردستان
کد خبر: 3739529
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

آغاز به کار دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه و میراث فرهنگی در کردستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از آغاز به کار دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه و میراث فرهنگی استان در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

آغاز به کار دبیرخانه نحستین جشنواره رسانه و میراث فرهنگی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدمحسن علوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان امروز، 27 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای، آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌ای مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها و افزایش توجه رسانه‌ای به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی افزود: فعالان عرصه رسانه می‌توانند با محورهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش ویژه منظر فرهنگی هورامان و ثبت جهانی آثار خود را در قالب خبر، یادداشت، گزارش، مصاحبه و عکس و نیز در قالب‌های تلویزیونی، رادیویی و کارتون به دبیرخانه ارسال و یا در سایت جشنواره بارگذاری کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عنوان کرد: در بخش ویژه‌ای نیز آثار تحلیلی مندرج در رسانه‌ها با محوریت صنایع دستی کردستان و شعار سال، گردشگری، سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی، گردشگری و توسعه پایدار، موانع توسعه صنعت گردشگری در کردستان و ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان داوری می‌شوند.
علوی با بیان اینکه برگزاری جشنواره و نحوه شرکت آثار براساس شیوه‌نامه سراسری ارسالی از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: در برگزاری این جشنواره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات، پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان و موسسه فرهنگی، رسانه‌ای افق ما را همراهی می‌کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: علاقه مندان و صاحبان آثار رسانه‌ای می توانند تا 25 مهرماه آثار خود را در سایت جشنواره به آدرس festival.hawraman.org بارگذاری کنند.
وی در پایان یادآور شد: روزنامه‌نگاران شاغل و آزاد استان کردستان که در مطبوعات غیرسراسری (منطقه‌ای، استانی یا محلی)، نمایندگی نشریات سراسری یا خبرگزاری‌ها و همچنین پایگاه‌های خبری استان فعالیت می‌کنند می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.
انتهای پیام

captcha