بررسی زمینه‌‌های همکاری بعثه مقام معظم رهبری و جهاد دانشگاهی در حوزه حج
کد خبر: 3739566
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

بررسی زمینه‌‌های همکاری بعثه مقام معظم رهبری و جهاد دانشگاهی در حوزه حج

گروه جامعه ــ در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ضمن تأکید بر آمادگی جهاد دانشگاهی بر ارائه طرح‌های عملی در حوزه حج، مقرر شد زمینه‌های همکاری این دو نهاد در حوزه حج بررسی شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی که برای ادای مناسک حج و به صورت شخصی عازم سرزمین وحی شده است، با حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در این دیدار گفت: دانشگاهیان می‌توانند در ارائه طرح‌های مختلف برای تسهیل برگزاری مراسم عبادی حج در حوزه‌های معنوی، سلامت، مدیریتی و اقامتی نقش ایفا کنند.

وی همچنین بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنر در تبیین و تشریح جنبه‌های مختلف مراسم حج با هدف بهره‌برداری حداکثری معنوی زائران از این سفر تأکید کرد.

در ادامه حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی ضمن اظهار خوشوقتی از برگزاری جلسه و حضور در بعثه مقام معظم رهبری، به ظرفیت‌های مختلف جهاد دانشگاهی از جمله خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سینا در بخش رسانه و دانشگاه علم و فرهنگ و نیز پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های تخصصی اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به آمادگی جهاد دانشگاهی برای مشارکت در برگزاری مراسم حج که در شأن جهان اسلام و مسلمانان باشد، اظهار کرد: امکان ارائه طرح‌های اجرایی و کاربردی که موجب کاهش برخی هزینه‌های سفر حج و ارتقای سطح خدمات به زائرین بیت الله الحرام باشد، وجود دارد.

در ادامه این جلسه «زاویه»، از اساتید دانشگاه هنر از آمادگی این دانشگاه برای نقش‌آفرینی در زمینه‌های معماری و شهرسازی، هنرهای نمایشی، سینما، عکاسی، نقاشی، موزه داری و مشارکت با سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و جهاد دانشگاهی خبر داد و مراتب خرسندی جامعه هنری و هنرمندان بابت توجه سرپرست حجاج ایرانی به هنر و قابلیت‌های آن را اعلام کرد.

در پایان جلسه مقرر شد برای عملی شدن مباحث مطرح شده، جلساتی در تهران تشکیل و در آینده نزدیک، مسائل مطرح شده مورد کارشناسی دقیق‌تر قرار گیرد.

در این جلسه  آقایان مرقاتی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری مشعر و حجت‌الاسلام حمید احمدی، مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha