گزارش از دومین روز نهمین دوره طرح «اسوه» + عکس
کد خبر: 3739574
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

گزارش از دومین روز نهمین دوره طرح «اسوه» + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دومین روز از نهمین دوره طرح با حضور و تدریس تعدادی از اساتید برجسته کشور سپری شد.

به گزارش ایکنا؛ طی دومین روز از نهمین دوره طرح ملی اسوه که از 26 مردادماه آغاز شده است و در موعد پیش از ظهر، مسعود وکیل و کمال احمدی به تدریس درک معنای آیات و محمد بابایی به تدریس تجوید و قرائات پرداختند.
محمد بابایی، استاد درس تجوید و قرائات گروه شمس عنوان کرد: طرح اُسوه، طرح مهمی است و قاریان عضو، رسالت بسیار بزرگی در راستای تحقق اهداف این طرح ملی دارند. کارکرد و ارزش کار قاریان در جامعه بی‌بدیل است. لذا ابتدا قاریان عضو باید جایگاه خود را بشناسند تا پس از آن بتوانند در دل آحاد مردم رسوخ کنند.
در موعد عصر، درس آداب تلاوت قرآن توسط اساتید و مربیان پرورشی این دوره، حجج اسلام غفاری، شهبازی و کریمی تدریس شد.
پس از آن، محفل اُنس با قرآن با حضور محمدحسین سبزعلی، قاری بین‌المللی برگزار شد.
در آغاز این محفل قرآنی، سبزعلی طی سخنانی گفت: قاریان قرآن به ویژه اعضای طرح اُسوه در طول زندگی به‌دنبال قرآن خواندن برای مادیات نباشند؛ چراکه قطعاً و بی‌شک خداوند متعال ضمن اینکه معیشت و زندگی قاریان و دیگر بندگان را تأمین می‌کند و جای نگرانی هم نیست، سعادت‌مندی دنیا و آخرت را نیز برای این قشر مقرر کرده است. لذا اعضای طرح اُسوه باید قدر این نعمت بزرگ الهی یعنی قاری بودن را بدانند.
در ادامه وی به ذکر نکات ظریف و تخصصی درباره تمرین‌های زیاد شدن نفس برای تلاوت، اهمیت تجوید و فصاحت و راه‌کارهای مراقبت از صوت در دوران بلوغ پرداخت.
پایان‌بخش این محفل نورانی، تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط تعدادی از قاریان عضو، ابوالفضل علیزاده از استان اصفهان، سهیل مقدس از استان کرمان، مصطفی الوانی از استان خراسان جنوبی و احمدرضا لطفی از استان ایلام بود که این افراد مورد تشویق و تفقد استاد سبزعلی قرار گرفتند.
از سایر برنامه‌های این روز، می‌توان به برنامه‌های ورزشی، اجرای گفتمان معرفتی و بصیرتی و همچنین برگزاری هیئت عزاداری به‌مناسبت شهادت حضرت امام باقر(ع) و ذکر مناقب آن‌ حضرت اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha