آموزش ۴۸۰۰ نفر از آمران به معروف در کردستان
کد خبر: 3739602
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

آموزش ۴۸۰۰ نفر از آمران به معروف در کردستان

گروه اجتماعی - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان از برپایی دوره‌های آموزشی ویژه چهار هزار و ۸۰۰ نفر از آمران به معروف استان از سوی این ستاد خبر داد.

آموزش 4800 نفر از آمران به معروف در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر با کارشناسان و روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان که امروز، 28 مردادماه در سالن کوثر برگزار شد، اظهار کرد: در کشور تشکیلات فراوانی فعالیت می‌کنند اما تخصیص بودجه در بسیاری از فعالیت‌ها در استان بالا است در حالی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر با کمترین بودجه و اعتبار در این استان فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در پنج شهر استان مشغول ساخت ساختمان امر به معروف هستیم، افزود: برای احداث این ساختمان‌ها نیز هیچ هزینه‌ای به ستاد امر به معروف استان اختصاص داده نشده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سال جاری دوره‌های آموزشی را برای آمران به معروف در سطح استان برگزار کرده و در این راستا چهار هزار و ۸۰۰ نفر را آموزش داده است.
وی تدوین جزواتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری دوره آموزشی مربیگری در تربیت معلم سنندج به مدت ۴۸ ساعت را از دیگر اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان عنوان کرد.
الله‌مرادی عنوان کرد: بنده به رویکرد فرهنگی در فعالیت‌های خود معتقد هستم و اعتقاد دارم اگر نگرش فرهنگی به مسائل فرهنگی وجود نداشته باشد و مسئله‌ای را سیاسی جلوه دهیم برای امنیت مملکت مشکل ایجاد خواهیم کرد بنابراین رویکرد فرهنگی می‌تواند در پیشبرد اهداف مؤثر واقع شود.
وی اعلام کرد: در ستاد امر به معروف باید نگرش فرهنگی ترویج یابد و آمران به معروف و مسئولان نیز با این رویکرد فعالیت کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تخصیص بودجه‌های میلیونی بالا برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی و یا اختصاص بودجه موسیقی هنگفت به وزارت ارشاد اسلامی را مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد: اعتباری که به دارالقرآن تخصیص می‌یابد با بودجه‌های زیاد حوزه موسیقی قابل قیاس نیست.
وی با بیان اینکه در آستانه هفته امر به معروف قرار داریم، اعلام کرد: باید شورای هیئات مذهبی همایش پرچم‌داران بصیرت را برگزار ‌و هیئات مذهبی را در این حوزه توجیه کند.
الله‌مرادی با اشاره به بازرسی از ۴۰۰ اداره در استان و شهرستان‌های استان در حوزه امر به معروف گفت: فعالیت‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان بررسی می‌شود و ستاد امر به معروف در این راستا بازرسی‌هایی را در طول سال انجام می‌دهد.
وی استفاده از نخبگان و اساتید دانشگاهی در راستای تقویت فعالیت‌های امر به معروف را نیز از دیگر اقدامات ستاد خواند و افزود: دشمن به دنبال از بین بردن ارزش‌های دینی و اسلامی ما است و قصد دارد تا ما از پایبندی به ارزش‌ها و اصول اسلامی عقب‌نشینی کنیم اما همه ما هوشیارانه برای دفاع از ارزش‌هایمان گام برداریم.
حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این شورا بیان کرد: از مدیرانی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند، توقع می‌رود که موضع‌گیری کنند و بی‌انصافی است که موضع‌گیری انقلابی از مدیران دیده نشود.
وی در پایان یادآور شد: با شهادت ۱۱ نفر از جوانان در روستای دری مریوان انتظار می‌رفت مدیران موضع‌گیری داشته باشند اما هیچ مدیری در این راستا موضع‌گیری نکرد.
انتهای پیام

captcha