شام شهادت امام باقر(ع) در مسجد شهدای املش
کد خبر: 3739647
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

شام شهادت امام باقر(ع) در مسجد شهدای املش

کانون خبرنگاران نبأ ــ به مناسبت شب شهادت امام محمدباقر(ع) مراسمی با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در مسجد شهدای املش با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی، استاد حوزه علمیه و امام جمعه موقت شهرستان املش برگزارشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در این مراسم سخنران مجلس ضمن عرض تسلیت شهادت امام باقر(ع) ابعاد شخصیتی امام باقر(ع) را در چندین بخش به ابعاد شخصیتی و سجایای اخلاقی امام باقر(ع) پرداخت و گفت: از افتخارات و امتیازات امام باقر(ع) منسوب بودن به حضرت علی و فاطمه(سلام‌الله علیهما) از نسب پدر به امام حسین(ع) و از نسب مادر به امام حسن(ع) است.

وی افزود: جایگاه ولایت و امامت امام باقر(ع) از طریق پیامبر اکرم(ص) اعلان شده که در روایتی از پیامبر اکرم(ص) شرط رسیدن به ملاقات خدا با چشمان بینا و بصیر، شهادت به ولایت امام باقر(ع) است.

  شخصیت علمی امام تا جایی که به باقرالعلوم لقب گرفت و شاگردپروری ویژه امام که ثمره آن تربیت شاگردان برجسته بود؛ از جمله ویژگی‌‌‌هایی بود که امام جمعه املش به آن اشاره کرد.

وی همچنین از بعد شخصیت سیاسی امام که مبارزه با ظلم و ستم و طاغوت زمان خود بود و بعد شخصیت اخلاقی امام باقر(ع) از قبیل صبر، استقامت، مدارای با مردم، توجه به اقتصاد و معیشت و کار و تلاش امام در عرصه کشاورزی سخنانی ایراد کرد.
در پایان این مراسم با بیان روضه و مصیبت آن امام همام، در ثنای آن حضرت مرثیه‌سرایی شد.


الیاس عبداله پور
انتهای پیام

captcha