برگزاری دوره‌های «تربیت معلم قرآن» روند رشد مربیان را تسریع می‌بخشد
کد خبر: 3739674
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

برگزاری دوره‌های «تربیت معلم قرآن» روند رشد مربیان را تسریع می‌بخشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه با اشاره به روند برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن در استان گفت: برگزاری موفق دوره‌های تربیت معلم قرآن روند رشد مربیان را تسریع می‌بخشد.

برگزاری دوره‌های تربیت معلم روند رشد مربیان را تسریع می‌بخشد

حجت محمودی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با بیان اهمیت برگزاری باکیفیت دوره‌های تربیت معلم قرآنی، گفت: اهمیت برگزاری این دوره‌ها تا حدی است که روند رشد مربیان قرآنی را تسریع می‌بخشد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌ جاری تاکنون دوره‌های تربیت معلم در رشته‌های مختلفی در استان برگزار شده که با استقبال خوبی روبه‌رو است، اظهار کرد: افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها مستعد مربی‌گری و معلمی قرآن هستند.
محمودی به تنوع در برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن نیز اشاره کرد و گفت: امروز به تمامی نواقص موجود در برگزاری این دوره‌ها توجه شده تا خلأها در این حیطه جبران شود.
وی با بیان اینکه دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم محتوای آموزشی همسان آموزش قرآن را در ذهن مربی برای تربیت نیروی انسانی قرآنی تدوین می‌کند، افزود: محتوای آموزشی که مربی قرآن آموزش ببیند در دوره‌های تربیت معلم قرآن ارائه می‌شود.
محمودی تصریح کرد: امروز ما نیازمند تعریف دقیق از معلمان قرآن هستیم چرا که آنان شور و اشتیاق لازم در جوانان برای آموزش قرآن را ایجاد می‌کنند.
وی اظهار کرد: دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم امروز آموزش عمومی علوم تربیتی مثل روانشناسی تربیتی و رشد را ارائه می‌کند تا مربی بتواند ذائقه مخاطبان کلاس خود را بیابد تا فراگیر را در کلاس خود نگهدارد که بخشی از این امر به هنر معلم باز می‌گردد.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در پایان گفت: در حوزه آموزش قرآن اگر بخواهیم به نتیجه برسیم نیازمند مربیان حرفه‌ای هستیم و در این مسیر باید دانش و مهارت مربیان را ارتقاء دهیم که یکی از راهکارهای آن برگزاری دوره‌های آموزشی است.
انتهای پیام

captcha