آغاز بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر کشور در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3739748
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

آغاز بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر کشور در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آغاز بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور از امروز خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا خدایار قاسم‌پور با اشاره به اینکه استان اکنون میزبان سی و پنجمین دوره مسابقات دانش‌آموزی ورزشی پسران و بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دختران سراسر کشوراست، بیان کرد: این مسابقات در سه رشته شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی با حضور تمام استان‌های کشور برگزار شده است.
وی افزود: این مسابقات با حضور حدود چهار هزار نفر از دانش‌آموزان، داوران، مربیان، سرپرستان و عوامل اجرایی در حال برگزاری است.
قاسم‌پور تاکید کرد: مسابقات پسران در مقطع ابتدایی از 16 مردادماه آغاز و تا 21 مردادماه جاری و در مقطع متوسطه اول و دوم نیز از 21 تا 26 مرداد ماه برگزار شد.
وی ادامه داد: در رشته شنا در مقطع ابتدایی استان خراسان رضوی مقام نخست و استان‌های کردستان و مرکزی مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
قاسم‌پور با بیان اینکه در رشته ژیمناستک استان‌های اردبیل، کردستان و تهران به ترتیب مقام‌های اول، دوم و سوم را از آن خود کردند، افزود: در رشته دو و میدانی استان اصفهان مقام نخست و استان‌های خراسان رضوی و بوشهر به ترتیب مقام‌‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
وی اضافه کرد: در مقطع متوسطه اول در مسابقات پسران در رشته شنا استان‌های خراسان رضوی، کرمانشاه و اصفهان به ترتیب مقام‌هام اول، دوم و سوم را کسب کردند و در رشته ژیمناستیک شهرستان‌های تهران مقام نخست و استان‌های اردبیل و کردستان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم رابه دست آوردند.
قاسم‌پور بیان کرد: در رشته دو و میدانی استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و بوشهر به ترتیب مقام‌های اول، دوم و سوم را کسب کردند و در مقطع متوسطه دوم نیز استان قم مقام نخست و استان‌های فارس و البرز مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.
وی تصریح کرد: مسابقات پسران با حضور نزدیک به 2000 نفر از دانش‌آموزان، مربیان، سرپرستان و داوران برگزار شد.
قاسم‌پور گفت: بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دختران سراسر کشور با حضور حدود 1700 دانش‌آموزان، مربیان، سرپرستان، داوران و عوامل اجرایی در مقطع ابتدایی از امروز آغاز و تا اول شهریور ماه ادامه دارد و متوسطه اول و دوم نیز دوم تا هفتم شهریور ماه امسال خواهد بود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری برای سومین سال متوالی است که میزبان مسابقات شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک است و برگزاری این رشته‌های ورزشی نیازمند تجهیزات و تمهید مقدمات بسیاری بوده است که در هر استانی امکان برگزاری آن وجود ندارد و چهارمحال و بختیاری این سه رشته پایه را با حجم کاری بالا در هر دو جنسیت برگزار می‌کند.
وی تاکید کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت ماموریت‌های بزرگی را همچون مقابله با کم‌تحرکی با توجه به سبک جدید زندگی آپارتمان نشینی و استفاده از ماشین‌آلات و در راستای افزایش سواد حرکتی در دستور کار خود دارد.
قاسم‌پور تصریح کرد: سواد حرکتی به ویژه در بخش دختران نیازمند انجام کارهای جدی است زیرا دختران در آینده بایستی نقش‌های اجتماعی خود را بپذیرند و مادران فرزندانی قوی و سالم باشند که این امر اهمیت فعالیت‌های ورزشی دختران را دوچندان می‌کند.
وی اظهار کرد: اعتقاد این است که ورزش دانش‌آموزی بال پرواز ورزش قهرمانی است و با توجه به اینکه تیم‌های دختران در عرصه‌های بین‌المللی موفقیت‌های مطلوبی داشتند پس در همین راستا لازم است استعدادیابی انجام شود.
قاسم‌پور ادامه داد: برای نخستین بار استعدادیاب‌های فدراسیون‌‎های شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی در این مسابقات حضور دارند تا از همین دانش‌آموزان به عنوان ورزشکاران تیم‌های پایه ملی استفاده شود.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار کیفیت مسابقات دانش‌آموزی از نظر فنی و اجرایی در سطح فراملی در حال انجام است، گفت: برای نخستین بار از دستگاه فتوفینیش در دو و میدانی استفاده می‌شود.
قاسم‌پور خاطرنشان کرد: مسابقات شنا نیز در استخر 50 متر و با استاندارد کامل در حال انجام و ژیمناستیک نیز در فضای مطلوب و با کیفیت در حال برگزاری است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد : ظرفیت و زیرساخت‌های ورزشی مناسب، ارتفاع مناسب از سطح دریا، هوای مطبوع و تابستان خنک جذابیت‌هایی هستند که می‌تواند چهارمحال و بختیاری را به عنوان یک اردوبام در کشور معرفی کنند.
انتهای پیام

captcha