روحانیون منشور روحانیت را مورد توجه قرار دهند
کد خبر: 3739764
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
صفی‌یاری تأکید کرد:

روحانیون منشور روحانیت را مورد توجه قرار دهند

گروه فرهنگی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: روحانیون و شبکه تبلیغی باید منشور روحانیت که امام خمینی(ره) به عنوان نقشه راه نظام ترسیم فرمودند را مورد توجه قرار دهند.

روحانیون منشور روحانیت را مورد توجه قرار دهندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز، 28 مردادماه در دومین یادواره شهدای روحانی و طلاب استان زنجان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار میراث‌دار فرهنگ عاشورایی است که در تحکیم بنیادهای شیعه نقش اساسی داشتند.
وی به کودتای ۲۸ مرداد که یادآور کودتای ننگین آمریکایی و انگلیسی است اشاره کرد و گفت: شهدای حماسه‌ساز و همیشه جاوید حوزه با کارنامه‌ای درخشان برای حفظ دین و عزت پرکشیدند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: امسال برخلاف سنگ‌اندازی‌های دشمنان چهلمین سال پیروزی انقلاب که بلوغ آن است را جشن می‌گیریم و پرچم افتخار نظام اسلامی برافراشته‌تر خواهد شد.
این مسئول با اشاره به منشور روحانیت که از رهبر کبیر انقلاب به یادگار مانده است، بیان کرد: این منشور باید مورد توجه شبکه تبلیغی دین باشد و روحانیون باید به این نقشه راه نظام که امام خمینی (ره) ترسیم فرموند مراجعه کنند.
صفی‌یاری خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره)، شناخت و مقابله به خطر تحجرگرایی را نخستین اولویت برای مروجان حوزه‌های علمیه و تکلیفی برای روحانیت در نظام اسلامی قرار دادند چرا که دشمنان با ترویج اسلام آمریکایی و انتشار مقدس‌مآبی تیشه به ریشه اسلام می‌زنند.
وی ایجاد یکپارچگی طلاب و روحانیت انقلاب را از دیگر موارد مورد تاکید در منشور روحانیت برشمرد و گفت: نوک تیز حمله‌های دشمنان ولی‌فقیه به عنوان استوانه خیمه انقلاب را نشانه گرفته و نخستین هدف آنان برای ضربه زدن به اسلام حوزه‌های علمیه است‌.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر پایبندی به فقه سنتی و اجتهاد جواهری یادآور شد: مقابله با تفکر مسموم جدایی دین از سیاست و همین‌طور مراقبت از نفوذ افراد به ظاهر انقلابی مورد تاکید امام خمینی (ره) بود که با رصد درست اتفاقات، پستهای کلیدی در اختیار این افراد قرار نگیرد.
این مسئول آشنایی با سیاست‌های جهادی را از دیگر موارد منشور روحانیت خواند و گفت: داشتن بصیرت اقتصادی از دیگر شاخص‌های لازم برای جامعه روحانیون است و باید با هوش و فراست هدایت جامعه برای تحقق فقه اسلامی را بر عهده بگیرند.
انتهای پیام
captcha