فعالیت ۴۵۰۰ طلبه ثابت در مدارس/ 45 هزار مدرسه امام جماعت ندارند
کد خبر: 3739766
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

فعالیت ۴۵۰۰ طلبه ثابت در مدارس/ 45 هزار مدرسه امام جماعت ندارند

گروه معارف ــ معاون پژوهش ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۴۵۰۰ طلبه ثابت در مدارس، گفت: در حال حاضر 45 هزار مدرسه امام جماعت ندارند.

فعالیت ۴۵۰۰ طلبه ثابت در مدارس/ طرح هر مدرسه یک طلبه اجرایی می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، علیرضا رحیمی امروز، 28 مرداد در دومین گردهمایی اعضاء کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی، با بیان اینکه خاستگاه انقلاب، حوزه‌های علمیه است اظهارکرد: باید حوزه علمیه را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین‌ها را به سمت حوزه هدایت کنیم، گفت: باید در حوزه‌های علمیه شهید مطهری‌ها و شهید بهشتی‌ها تربیت شوند.

رحیمی از وجود ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور خبر داد و گفت: طرحی آماده می‌کنیم که در هر مدرسه یک طلبه به صورت تمام وقت حضور داشته باشد.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه افزود: جلسات کمیته اجرایی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه را باید جدی گرفت، این کمیته‌ها قرارگاه فرهنگی هر استانی هستند.

رحیمی با بیان اینکه آینده 165 هزار دانش‌آموز استان به دست آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: مهم‌ترین مساله کشور، مساله فرهنگ است و دشمنان نیز فرهنگ جامعه اسلامی را مورد تهدید قرار دادند.

وی با بیان اینکه روحانیت در کشور 13 شهید مدافع حرم را تقدیم نظام اسلامی کرده است، ادامه داد: میانگین شهدای روحانی 20 برابر سایر اقشار است.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امروز برای اینکه ارزش‌های اسلامی احیا شود، آموزش و پرورش نیاز به کمک حوزه‌های علمیه و روحانیت متعهد دارد.

رحیمی با بیان اینکه زمینه حضور روحانیت در آموزش و پرورش فراهم شده است، بیان کرد: باید به سندهای راهبردی کشور اشراف اطلاعاتی داشته باشیم.

وی با اشاره به سند نقشه جامع علمی، گفت: نقشه جامع علمی کشور دستگاه‌های علمی را ملزم به استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و حوزه‌های علمیه را نیز ملزم به ظرفیت‌سازی کرده است.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: در راستای این سند آیت الله اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه کشور برای حوزه‌ها برنامه‌ای پنج و 10 ساله تنظیم می‌کند.

رحیمی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید هم مطالبه‌گر و هم پاسخگو باشند، تصریح کرد: امروز زیرساخت‌های لازم برای همکاری میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه وجود دارد.

وی از رویکردهای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را تعاملی، مطالبه‌گری و ظرفیت‌سازی دانست و گفت: حوزه علمیه حدود 70 میلیارد تومان آورده در آموزش و پرورش دارد و سالانه 4 میلیارد تومان نیز در طرح تربیتی امین در آموزش و پرورش هزینه می‌کند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: بیش از 105 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که تنها 60 هزار مدرسه امام جماعت دارند.

رحیمی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: در سند تحول بنیادین هشت هدف کلان و 131 راهکار وجود دارد که این راهکارها بدون همکاری حوزه‌های علمیه امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه باید زیر نظام‌های سند تحول بنیادین تدوین شود، افزود: باید از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه استفاده شود.

معاون پژوهش ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۴۵۰۰ طلبه ثابت در مدارس، یادآور شد: در حال حاضر 45 هزار مدرسه امام جماعت ندارند.

انتهای پیام

captcha