اجرای طرح نذر آب در 521 روستای سیستان و بلوچستان/ آخرین آمار خدمات پزشکی در حج 97
کد خبر: 3739776
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
محمدی نسب عنوان کرد:

اجرای طرح نذر آب در 521 روستای سیستان و بلوچستان/ آخرین آمار خدمات پزشکی در حج 97

گروه سلامت ــ دبیر کل جعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح نذر اب از توزیع شبکه آب شرب در 521 روستای استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

 اجرای طرح نذر آب در 521 روستای سیستان و بلوچستان/ آخرین آمار خدمات پزشکی در حج 97به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمود محمدی نسب، دبیرکل جمعیت هلال احمر در نشست خبری صبح امروز این جمعیت با اشاره به اجرای طرح نذر آب در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خشکسالی عوارض مختلفی دارد اما آنچه که ما در این استان دچار مشکل کرده است موضوع آب شرب بوده به همین خاطر ما ورود پیدا کرده‌ایم، طرح نذر آب یک طرح ملی بوده و پس از سیستان و بلوچستان به دیگر مناطق دچار این مشکل مانند هرمزگان، خوزستان، بوشهر،کرمان، خراسان جنوبی نیز گسترش پیدا می‌کند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر تشریح کرد: سیستان و بلوچستان 19 شهرستان دارد و ما هر شهرستان را به یک استان کشور واگذار کرده‌ایم. 21 روستا را شناسایی کرده‌ایم که یا شبکه آب‌رسانی ندارند و یا اینکه لوله‌های آن خالی از آب است به همین دلیل ما بر روی راه اندازی شبکه‌ای که در آن آب تقسیم شود،  تمرکز کردیم به همین خاطر مخازنی تعبیه کرده و تانکرهای سیاری این مخازن را پر می‌کنند.

محمدی نسب عنوان کرد: برای تداوم این طرح ما نیاز به تامین مالی داریم بخشی از منابع آن را خود داشته و بخشی دیگر نیز پیش بینی شده است که از سوی دولت تامین شود در صورتی که این منابع تامین شوند مطمئنا شهرها و روستاهای سایر استان‌ها گسترش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: شماره حساب هلال احمر با شماره 66666 آماده دریافت کمک‌های مالی برای این طرح است. همچنین سامانه پیامکی 2099999 نیز با ارسال شماره 4 به این موضوع اختصاص پیدا کرده است. ما امیدواریم که از طریق رسانه‌ها این موضوع در بین مردم فرهنگسازی شده و بتوانیم کمک‌های زیادی را جمع آوری کنیم.

وی عنوان کرد: ما هنوز وارد فاز جمع آوری کمک‌ها نشده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم کمک‌های بیشتری را برای این موضوع اختصاص دهیم.

وی اعلام کرد: 70 تانکر سیار برای طرح نذر آب اختصاص پیدا کرده و هزار و 271 تانکر خریداری شده است. تاکنون پنج میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و همچنین در کنار آن تیم‌های خدمات پزشکی و درمانی نیز استقرار پیدا کرده و خدمات سر پایی را به مردم محروم آن مناطق ارائه می‌دهند. برای ارائه خدمات درمانی نیز تاکنون چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

محمدی نسب افزود: در کنار طرح نذر آب ما به توزیع بسته‌های غذایی در بین 50 هزار خانوار اقدام کرده‌ایم که ارزش غدایی هر بسته حدود 400 هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی است و بخش دیگر ناشی از عدم ورود آب رودخانه هیرمند به این استان است گفت: این چالشی است که دولت‌ها باید آن را حل کنند ما چهار ماه قبل با دبیر کل جمعیت هلال احمر افغانستان دیداری داشتیم و مباحث مختلفی را در این رابطه مطرح کردیم متاسفانه افغانستان درگیر جنگ داخلی بوده و عمده تمرکز آنها بر روی این جنگ است و تنها درخواستی که از ما داشتند آموزش کارکنان آنها بوده و دیگر درخواست‌های ما را قبول نکردند. به هر حال امیدواریم که این موضوع از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان حل شود.

وی بیان کرد: بسیاری از نقاط این استان مشکل آب ندارند اگر هم مشکلی داشته باشند به راحتی از سوی خود آنها قابل حل است ضمن اینکه آبی که به مناطق مورد نظر طرح ما ارسال می‌شود از طریق همین مناطقی است که آب دارد.

کمک رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه

وی در ادامه به موضوع کمک رسانی به زلزله کرمانشاه پرداخت و عنوان کرد: حدود 65 میلیارد تومان کمک‌های بوده از سوی مردم به صورت نقدی به دست ما رسید ما هم به کسانی که بازمانده افرادی بودند که فوت شدند مبلغ پنج میلیون تومان دادیم آمار آنها تماما از سوی بنیاد مسکن به ما داده شد ضمن اینکه دولت نیز هفته قبل به ازای این مبلغ مبلغی را در اختیار ما قرار داده که به همین خانواده‌ها به ازای هر نفر فوت شده پنج میلیون تومان تقدیم کنیم امیدواریم که بین دو عید قربان و غدیر این اتفاق بیفتد. ضمن اینکه تیم‌های بهداشت و حمایت روانی ما تا فروردین ماه در این مناطق فعال بوده و به صورت موردی نیز همچنان به فعالیت می‌پردازند.

8000 ویزیت در مکه

در ادامه اسماعیل رمضانی، مدیر کل روابط عمومی هلال احمر آخرین آمار خدمات رسانی در حج تمتع را اعلام کرد و گفت: تا 48 ساعت گذشته هشت هزار ویزیت در مکه و دو هزار و 600 ویزیت در بیمارستان مکه ارائه شده است ضمن اینکه 9 نفر نیز به بیمارستان صعودی برای گرفتن خدمت بیشتر ارجاع داده شدند ضمن اینکه یک نفر نیز فوت شده است.

به گزارش ایکنا امیر الدین روح افزا، معاون جذب سازمان داوطلبان هلال احمر نیز در ادامه تشریح طرح نذر آب اعلام کرد: ما در ادامه تامین آب شرب این مناطق به سوی استان‌های برخوردار آبی خواهیم رفت و مطمئنا از منابع آنها استفاده می‌کنیم.

وی همچنین در مورد خدمات تخصصی پزشکی در این مناطق عنوان کرد: از 188 متخصص عفونی، بهداشت دهان و دندان، اطفال و بیماری‌های پوستی استفاده کرده ضمن اینکه به 12 هزار و 350 نفر خدمات درمانی ارائه داده و 339 جراحی محدود نیز انجام شده است همچنین 140 پزشک عمومی به ما کمک کرده‌اند. 

انتهای پیام

captcha