منشور توسعه فرهنگ قرآنی در خوزستان عملیاتی نشده است
کد خبر: 3739789
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

منشور توسعه فرهنگ قرآنی در خوزستان عملیاتی نشده است

گروه فعالیت‌های قرآنی - شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان خوزستان امروز، 28 مردادماه با حضور تعدادی از اعضا در استانداری خوزستان برگزار و در آن به مواردی همچون عملیاتی‌نشدن منشور توسعه فرهنگ قرآنی و اختصاص بودجه از محل اعتبارات استانی به فعالیت‌های قرآنی اشاره شد.

شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان امروز، 28 مردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد.

علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه خوزستان دارای ظرفیت‌های بالای قرآنی است، به موضوع اقدامات پژوهشی منشور توسعه قرآنی اشاره کرد و گفت: اگر نیاز است ما با دانشگاه شهید چمران در این زمینه نامه‌نگاری خواهیم داشت تا از ظرفیت دانشکده الهیات و معارف اسلامی استفاده شود.

وی با تأکید بر حمایت از مؤسسات غیردولتی قرآنی گفت: اختصاص اعتبار از بودجه فرهنگی به فعالیت‌های قرآنی و همچنین اختصاص اعتبار از محل اعتبارات مناطق محروم به آموزش و پرورش را به عنوان دو مصوبه اعلام می‌کنم.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در این جلسه با اشاره به اینکه مبلغ 120 میلیون تومان از بودجه سال گذشته باقی‌مانده بود، گفت: این مبلغ میان مؤسسات به صورت حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم شد.

منشور توسعه فرهنگ قرآنی در خوزستان عملیاتی نشده است
وی ادامه داد: منشور توسعه فرهنگ قرآنی هنوز در خوزستان عملیاتی نشده است. پیشنهاد می‌کنم از جلسات بعد درباره منشور توسعه فرهنگ قرآنی بحث و گفت‌وگو شود. این منشور فعالیت‌های مشخصی دارد. همچنین زیرمجموعه منشور سه کمیسیون آموزش با مدیریت آموزش و پرورش، کمیسیون تبلیغ و ترویج با مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون پژوهش با مشارکت حوزه و دانشگاه تدوین شده است.

شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان

سیدکریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این نشست با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها برای فعالیت‌های قرآنی از بودجه‌های داخلی و استانی استفاده می‌کنند، گفت: کاهش بودجه‌های رسمی وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و اوقاف و امور خیریه محسوس است که این اتفاق برای استاندار و معاونان وی دلیل مبرهنی برای کمک به شورا خواهد بود.

بازگشت بودجه پژوهش منشور توسعه فرهنگ قرآنی خوزستان
وی با اشاره به تدوین منشور توسعه قرآن کریم گفت: این منشور در بخش پژوهش باید از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز تدوین شود که متأسفانه حضور دانشگاه در جلسات کم است و به عنوان کار ویژه خود به مبحث پژوهشی منشور نگاه نمی‌کنند. اعتبار این کار پژوهشی منشور توسعه قرآنی اختصاص یافته اما چون کاری تاکنون در این زمینه انجام نشده اعتبار بازگشت می‌خورد.

حجت‌الاسلام رستمی‌نیا، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در این جلسه با اشاره به قرار گرفتن اعتبار قرآنی در اختیار مؤسسات گفت: حدود 150 مؤسسه با این اعتبار حمایت شدند.

وی افزود: مقرر شده در هفته ولایت از افرادی که در مراسم جزءخوانی ماه مبارک رمضان با ما همکاری داشتند، تقدیر شود.

علی رفیعی دهکردی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کسب رتبه دوم دانش‌آموزان دختر و پسر خوزستانی در مسابقات قرآن کشور گفت: ما در آموزش و پرورش مخاطب لازم‌التعلیم را به صورت مستمر و مداوم در اختیار داریم و از عنصر سازمان‌یافتگی و وحدت در همه ارکان هم برخورداریم. بنابراین می‌توانیم این استعدادها را پشتیبانی و شناسایی سازمان‌یافته کنیم.

وی ادامه داد: ما به ندرت درباره درخواست بودجه سخن گفته‌ایم اما اگر بودجه‌ای هم در اختیار ما قرار بگیرد می‌توانیم با ارزیابی عملکرد ما به تأثیرگذاربودن فعالیت‌ها اشراف داشته باشیم.

شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان

برای تدوین منشور توسعه قرآنی ابتدا باید کارگروه پژوهشی شناسایی شود
یعقوب شلیش‌پور، معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه برای تدوین منشور توسعه قرآنی ابتدا باید کارگروه پژوهشی شناسایی شود، گفت: اعضای کارگروه باید تخصصی وارد قضیه شوند و موارد موردنظر در منشور گردآوری شود.

وی در پایان بیان کرد: زمانی مشخص برای تدوین منشور در اختیار اعضای متخصص قرار گیرد و آنها پیش‌نویس آن را به شورا ارائه کنند تا کلیات آن به تصویب رسد. تجربه سال‌های گذشته به ما ثابت کرده که ما تصمیم ‌ می‌گیریم اما ضمانت اجرایی نداریم. بنابراین این موضوع هم باید در منشور مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha