عصر امام باقر(ع)؛ عصر تکثر افکار و تقابل نحله‌ها و اندیشه‌ها
کد خبر: 3739792
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
حنان مطرح کرد:

عصر امام باقر(ع)؛ عصر تکثر افکار و تقابل نحله‌ها و اندیشه‌ها

گروه فرهنگی ـ مدیرکل ارشاد لرستان با بیان این‌که امام باقر(ع) به‌منظور جلوگیری از جریانات و تفکرات انحرافی به تاسیس دانشگاه پرداختند،گفت: عصر امام باقر(ع) عصر تکثر افکار و اندیشه‌ها و عصر تقابل نحله‌ها و احزاب و اندیشه‌ها بود.

عصر امام باقر(ع)؛ عصر تقابل نحله‌ها و احزاب و اندیشه‌ها

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، یک‌شنبه، 28 مردادماه، در مراسم تشییع پیکر مرحوم عنایت‌اله صادقی‌نژاد از هنرمندان و روزنام‌نگاران پیشکسوت استان لرستان، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، گفت: عصر امام باقر(ع) عصر تکثر افکار و اندیشه‌ها و عصر تقابل نحله‌ها و احزاب و اندیشه‌ها بود.
وی ادامه داد: در چنین وضعیتی بود که امام باقر(ع) به جهت جلوگیری از جریانات و تفکرات انحرافی به تاسیس دانشگاه پرداختند.
حنان با اشاره به این‌که انسان‌ها در طول تاریخ به دو دسته تقسیم می‌شده‌اند، عنوان کرد: در طول تاریخ همواره انسان‌هایی بودند که تحول ایجاد کرده و منشاء تحول و تغییر بودند، و در مقابل  انسان‌های با شاخصه‌های منفی قرار دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: در این دسته‌بندی انسان‌هایی هستند که شاخصه‌های اندیشه‌ای مثبت داشتند، عامل تحول، دگرگونی، اعتلا، صلح‌دوستی و محبت بودند و در مقابل انسان‌های با شاخصه‌های منفی قرار دارند که عامل عقب‌ماندگی و تمام بدبختی بشریت بوده‌اند، عامل جنگ و خونریزی بوده‌اند.
وی تصریح کرد: شک نداریم که مرحوم صادقی جزء انسان‌هایی بود که شاخصه‌های فکری مثبت داشت، دنبال تعالی و پیشرفت جامعه و دنبال صلح و صلاح و دوستی بود.
حنان با اشاره به شاخصه‌های فکری و اندیشه‌ای مرحوم صادقی، گفت: دینداری، سیاسی، ارزشی، هنری، فرهنگی، عقلانی، بسیجی و انقلابی بودن، اصالت خانوادگی، اهل قلم و هنرمند بودن و روزنامه‌نگار بودن، ازجمله شاخصه‌های فکری و اندیشه‌ای ایشان است.

حضور عنایت در منطقه جنگی در کنار ما یک تقویت بنیه‌ای بود

محمد رضایی، از جانبازان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس نیز در مراسم تشییع پیکر عنایت‌اله صادقی، گفت: در دوران دفاع مقدس قلم را بر زمین گذاشت و برای دفاع از کشور سلاح در دست گرفت.
وی با اشاره به این‌که آشنایی ما به 38 سال پیش در مناطق جنگی باز می‌گردد که در این زمینه فرماندهان جنگ باید از رشادت‌ها، ایثارگری و پایداری او صحبت کنند، عنوان کرد: حضور عنایت در منطقه جنگی در کنار ما یک تقویت بنیه‌ای بود که سایر رزمندگان در کنار او از این قدرت بهره می‌بردند.
رضایی با بیان این‌که عنایت می‌گفت من از حوزه سیاست بیزار هستم، تصریح کرد: اما آن‌چه ما را به این حوزه کشانده ‌بود، دغدغه‌های اجتماعی، تبعیض، بی‌عدالتی، ناهنجاری‌های اجتماعی و نابرابری‌ها بود، که خود به خود پای کسانی مانند عنایت که دغدغه کشور و مردم و دغدغه‌های اجتماعی را داشتند، به این عرصه باز کرد.
این جانباز بیان کرد: در این سال‌ها در کنار عنایت احساس دردی در ناحیه ترکش‌هایی که در دوران دفاع مقدس خورده‌ و باعث قطع نخاع شدن من شده‌اند، نداشتم، اما با شنیدن خبر مرگ عنایت درد همان لحظه‌ای را که در عملیات والفجر8 در کنار اروند ترکش به ستون فقراتم اثابت کرد را دوباره احساس کردم.
انتهای پیام

انتهای پیام

captcha